Deel dit artikel
-

Vivendi sluit goed kwartaal af

Mediahuis Vivendi sluit een goed eerste kwartaal af. De totale groep zette 4,2 miljard euro om, 5,4 procent meer dan een jaar eerder. Dat kwam vooral door de prestaties van Lagardère. De uitgeverij droeg voor ruim 1,8 miljard euro bij aan de omzet.

Ruim 1,5 miljard euro kwam van Canal Plus, deels door abonneegroei in Afrika. In februari nam de zender nog een belang in het noodlijdende Viaplay en in januari werd de samenwerking met Warner Bros. Discovery verlengd.

Reclamegroep Havas verhoogde de omzet naar 617 miljoen euro. De prestaties in Europa waren sterk in vrijwel alle landen. In Noord Amerika nam de omzet af.

Havas nam recent drie nieuwe bureaus over, waaronder Ledger Bennett en Ted Consulting.

Tenslotte droeg gametak Gameloft voor 98 miljoen euro bij aan de resultaten, iets minder dan een jaar eerder. Belangrijke titels waren Disney Dreamlight Valley, Asphalt 9: Legends, Disney Magic Kingdoms, March of Empires en Dragon Mania Legends, samen goed voor 61 procent van de omzet.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond