Deel dit artikel
-

Vlaming leidt nieuwe digitale afdeling McDonalds

Manu Steijaert, tot voor kort directeur van McDonald’s Nederland, wordt McDonalds eerste Chief Customer Officer. Hij gaat een nieuwe afdeling aansturen voor data-analyse, marketing en andere digitale bedrijfsactiviteiten om de ontwikkeling van de app en het loyaliteitsprogramma te versnellen.

Steijaert rapporteert direct aan Chief Executive Officer Chris Kempczinski. Hij runde eerder internationale markten, waaronder de Europese landen, Rusland en Australië. Hij verhuist binnenkort met zijn gezin van Amsterdam naar Chicago.

Dat Steijaert carrière zou maken bij McDonalds stond eigenlijk al vast bij de geboorte. Zijn vader was directeur van Belgische vestigingen van de fastfoodketen. Vanaf 1987 werkte hij in de zaken van zijn vader. Tussendoor leidde hij nog een eigen ontwerpstudio, maar in 2001 was hij terug bij McDonalds.

Het bedrijf creëerde het nieuwe team om enkele interne barrières en silo’s te verwijderen die ‘uiteindelijk leiden tot een gefragmenteerde klantervaring’. Vorig jaar al deed het Amerikaanse bedrijf zijn app-first strategie uit de doeken.

Het team bestaat verder uit Craig Brabec, VP and Chief Data Analytics Officer; Lucy Brady, SVP en Chief Digital Customer Engagement Officer; Piotr Jucha, SVP, Global Restaurant Development en Restaurant Solutions Group; en Alistair Macrow, SVP en Global Chief Marketing Officer.

McDonald’s heeft meer dan 40 miljoen actieve app-gebruikers in de grootste zes markten en biedt nu bezorging in meer dan 30.000 restaurants.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond