Deel dit artikel
-

VNU overweegt verkoop Claritas Europe en onderdeel ACNielsen

VNU overweegt twee bedrijfsonderdelen in Europa te verkopen, het betreft Claritas en ACNielsen Customized Research. VNU zegt dat er te weinig synergie is tussen deze twee onderdelen en de rest van het bedrijf. Bij de twee bedrijfsonderdelen werken 925 mensen.

VNU meldt "strategische opties" voor de twee bedrijfsonderdelen te onderzoeken, waaronder "mogelijke verkoop". Claritas Europe en ACNielsens Customized Research hebben volgens VNU een gezamenlijke omzet van 130 miljoen euro, bij de eerste werken in geheel Europa 700 mensen, bij ACNielsens Customized Research 225 (fte's).

Claritas Europe is eigenaar van een database met consumentenprofielen, bestemd voor direct marketing. Het heeft kantoren in acht landen en staat los van de Amerikaanse tak van Claritas. VNU zegt dat Claritas Europe weliswaar een omvangrijke database heeft opgebouwd, maar dat er te weinig synergie is met VNU Marketing Information Europe.

De verkoop van ACNielsens Customized Research richt zich op de Westeuropese activiteiten. Er is daar weinig overlap tussen klanten van Customized Research en de andere onderdelen van ACNielsen, aldus VNU. In Azië, Centraal- en Oosteuropa en Afrika en het Midden-Oosten zou dit wel het geval zijn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond