Deel dit artikel
-

VNU zet alle damesbladen online

In 2001 moeten de tien damesbladen van VNU Tijdschriften op Internet staan. De nieuwe afdeling Vrouw Online heeft hiertoe onlangs de Margriet-site gelanceerd en is onder meer bezig met een Viva-site. Uiteindelijk worden alle vrouwensites gebundeld, aldus manager Internet development Liesbet Zikkenheimer.

De VNU Tijdschriften-afdeling Vrouw Online is op 1 oktober opgericht en werkt aan verschillende damessites tegelijk. Bladen als Beau Monde , Cosmopolitan en MarieClaire hebben al een online presentatie, maar zullen in een compleet nieuw jasje worden gestoken. Het weekblad Margriet ging onlangs online en begin volgend jaar komt er een speciale 'werksite' van Viva, zo meldde het tijdschrift deze week.

Liesbet Zikkenheimer is aangesteld om de vrouwenbladen van VNU Tijdschriften op Internet te zetten. In welke volgorde dat gaat gebeuren is nog niet bekend. Zikkenheimer: ' We zijn nu bezig met een aantal voorbereidingen. Voor de ontwikkeling van de Viva-site is net iemand aangenomen. In 2001 moet alles online staan. Komend voorjaar gaan we de bestaande vrouwensites bundelen, zodat je via een toegangspoort naar alle onderliggende online publicaties kunt komen. Diensten als webwinkels kunnen dan worden gecombineerd.'

Margriet presenteert zich momenteel op Internet met een gezondheidsmagazine met nieuws, columns, specials en links naar informatie over het weekthema. Hiervoor werkt het blad samen met Medical Media. Deze uitgever van de site Ziekenhuis.nl is voor de helft in september in handen gekomen van VNU Tijdschriften. Zikkenheimer: 'Margriet gaat nauw samenwerken met Gezondheidsplein.nl , waartussen er veel onderlinge links zullen komen. Naast deze medische peiler komt er op Margriet.nl ook een meer preventieve gezondheidspeiler en gaan we aandacht besteden aan relationele problemen.'

De webpagina's van het online damesblad zijn uitstekend geschikt voor sponsoring, zoals nu al bij Libelle.nl gebeurt. Zikkenheimer: 'Er wordt aan gewerkt om bepaalde gedeeltes te laten sponsoren. Verder gaat het pas opgerichte MediaNet banners en buttons voor de site verkopen.' Damesbladen kunnen voor online adverteerders erg interessant zijn. Niet alleen is er een duidelijke doelgroep, maar bovendien worden de sites goed bezocht. Zo trekt Libelle.nl volgens Zikkenheimer wekelijks zo'n 40.000 bezoekers.

Uitgeefconcern VNU timmert ook aan de weg op andere online gebieden dan de damesbladenbranche. Vorige week kondigde het een joint venture aan met Internet.com en woensdag werd bekendgemaakt dat VNU Business Publishing Europe zijn internetactiviteiten zal onderbrengen in de pan-Europese business unit VNU Business On-line Europe.

Deel dit bericht

1 Reactie

H.Ter Hoeve

Ik hoop wel dat de bladen goed te lezen zijn en niet zo als nu bij Margriet gebeurd stukkjes uit het blad.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond