Vodafone begint Nederlands eerste Snapchatcampagne

Vodafone houdt als eerste een maand lang een campagne op Snapchat om de jonge doelgroep bekend te maken met zijn nieuwe prepaidaanbod.

Afgelopen vrijdag ging de campagne live waarbij influencer Rutger Vink iedere week een challenge houdt voor de Snapchatcrew van Vodafone. Deze campagne wordt gehouden ter introductie van die crew en heeft als doel het aantal vrienden van dat account op te schroeven van nul.

Vink bedenkt, samen met Social1nfluencers en mediabureau MEC, iedere week een nieuwe uitdaging. Die crew bestaat uit Quin en Mitchel, allebei ook opkomende bekendheden op social media.

Cijfers van de eerste resultaten kan Britt Hogenhuis van Influencersatwork nog niet geven, daarvoor was de eerste actie nog te vers.

Rik toe Water, Creative Director bij MEC Amsterdam, legt uit: “We zien duidelijk dat deze doelgroep heel veranderlijk is in hun gedrag zowel online als offline en daarom bedachten we een adaptieve en ‘consumer driven’ strategie. Toen we merkten hoe actief de 16+ groep jongeren is op Snapchat, wisten we dat we hier moesten zijn. Naast het concept hebben we ook de casting gedaan. Te gek om zoveel influencers in de dop persoonlijk te spreken. Een ware eyeopener.”

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug