Deel dit artikel
-

Vodafone Group insourcet media-inkoop internationaal

Vodafone Group investeert zwaar in het opbouwen van een digitale media-inkooptak. De telecomgroep wil de digitale regie zelf in handen krijgen.

Deze aankondiging moet bij Vodafones huidige mediabureau Wavemaker, onderdeel van WPP, als een klap zijn aangekomen. Het gaat om mediabudgetten van meer dan honderd à tweehonderd miljoen euro die de operator niet meer via een bureau wil uitgeven maar zelf.

Vodafone schakelt, zo blijkt nu, de hulp van Brainlabs in om de nieuwe expertise zelf op te bouwen. Het gaat performancegerichte media-inkopers opleiden.

In het VK, Duitsland, Italië, Spanje en India wordt nu actief gezocht naar mensen met kennis van zaken. Dat betreft thema’s als search, social en programmatic.

Adserving loopt via technologiebedrijf Adform.

De telecomgroep geeft jaarlijks meer dan tweehonderd miljoen euro aan online reclame. Dat is een derde van het totale budget.

In Nederland zit Vodafone in een joint-venture met Ziggo.

Foto: camperdown (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond