Vodafone Nederland gaat BelCompany uitfaseren
Vodafone Nederland wil BelCompany als winkelformule uitfaseren. Een deel van de huidige BelCompany-winkels wordt daarom omgebouwd naar het Vodafone-concept. Ook zal een aantal vestigingen in de komende vijf jaar gesloten worden. Online blijft het merk voorlopig wel bestaan, zo laat het bedrijf weten.
Volgens Marco Houtman, directeur Vodafone Retail, groeien BelCompany- en Vodafone-winkels qua doelgroep steeds meer naar elkaar toe. ‘Daarom hebben we opnieuw naar onze retailstrategie gekeken en besloten dat we verder willen met één Vodafone-winkelformule.’
Vodafone nam in 2011 BelCompany over van Macintosh Retail. Sindsdien heeft Vodafone al een groot aantal BelCompany-winkels omgebouwd naar Vodafone. Op dit moment heeft Vodafone 140 Vodafone- en 88 BelCompany-winkels.
De Ondernemingsraad is gevraagd te adviseren over de organisatiewijziging.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond