Deel dit artikel
-

VodafoneZiggo blijft nog steeds breedbandklanten verliezen

VodafoneZiggo verloor in het vierde kwartaal wederom 31.300 abonnees voor vast internet, hoewel  er 4700 zakelijke breedbandklanten bij kwamen. Dat blijkt uit cijfers die gisteravond door aandeelhouder Liberty Global werden vrijgegeven. Het bedrijf blijft spreken van een uitdagende markt.

VodafoneZiggo verloor in het derde kwartaal ook al 34.000 klanten met een abonnement voor vast internet. De provider draaide toen een verlies van ruim 58 miljoen euro.

Het bedrijf heeft grote moeite om te concurreren met glasvezelaanbidders door de hoge tarieven. Een inflatiecorrectie pakte vorig jaar verkeerd uit en leidde tot een uittocht van klanten.

Eind 2022 had Ziggo 3,67 miljoen breedbandklanten, een jaar later nog maar 3,55 miljoen, oftewel een verlies van 123.000.

Het bedrijf noet het vooral hebben van mobiel internet. Er kwamen 40.300 mobiele gebruikers bij in het vierde kwartaal en 144.005 in heel 2023.

Het aantal vast-mobiele klanten steeg met 7000, resulterend in een groei van 20.300 in een heel jaar.

De omzet steeg door hogere tarieven naar ruim 1 miljard euro in het laatste kwartaal, maar voor heel 2023 noteerde het bedrijf een verlies van 471 miljoen euro.

Vodafone Nederland benadrukt in een eigen persbericht dat het de hoogste kwartaalomzet van heel 2023 heeft behaald. Ook is dit de sterkste omzetgroei in één kwartaal sinds de start van de joint venture in 2017. Het operationele bedrijfsresultaat (EBITDA) was dit kwartaal 462 miljoen.

De totale omzet over het jaar 2023 was 1,2 procent hoger dan 2022 en komt uit op afgerond ruim  4,1 miljard. De EBITDA over heel 2023 is 1,8 miljard – dit is 4,8 procent lager dan over 2022.

2 miljoen klanten hebben een Mediabox Next, Next Mini of Mediabox XL

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

 

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond