Deel dit artikel
-

VodafoneZiggo lijdt 5,1 miljoen verlies, 10.000 videoklanten minder

VodafoneZiggo heeft in het tweede kwartaal 5,1 miljoen euro verlies geleden, terwijl in het eerste kwartaal nog 31,2 miljoen aan operationele winst werd geboekt. Ook de omzet daalde, met 37,6 miljoen euro naar 934 miljoen.

Op alle terreinen leverde het bedrijf in (pdf): de omzet uit consumenten-kabelabonnementen daalde met 15,2 miljoen euro, de mobiele omzet met 23,2 miljoen euro.

Het gefuseerde bedrijf noemt regulering, integratiekosten en boekhoudkundige regels als oorzaak.

Ondanks 12.000 nieuwe breedbandlijnen, 6000 nieuwe tv-kijkers en 25.500 nieuwe postpaid abonnees, vertrokken ook 10.000 videoklanten, hoewel dat er een jaar terug meer waren. Het aantal nieuw geleverde Mediabox XL (Horizon) ontvangers loopt terug: 23.000 versus 46.000 in het eerste kwartaal.

Op de markt voor vast/mobiele convergentie was er groei van het aantal huishoudens met mobiel (36.000) en van het aantal postpaidabonnees met vaste diensten (59.000).

Aan consumenten werd iets meer (2 procent) verdiend, gemiddeld 47 euro.

De zakelijke markt steeg 9 procent wat betreft vaste diensten, maar het zakelijke mobiele verkeer leverde 19 procent in.

Met 3,9 miljoen klanten blijft het bedrijf overigens nog altijd (samen met KPN) veruit de grootste internet- en telecomaanbieder van Nederland. VodafoneZiggo verwacht een verbetering in de tweede jaarhelft als gevolg van prijsverhogingen.

Deel dit bericht

31 Reacties

Marieke

Vindt dat niet zo gek als je de beloftes niet waar kan maken. Je kan beter klein blijven en een goed produckt leveren dan giga en het niet waarmaken wat je aanbied. Ziggo kan nog een hoop verbeteren op het gebied van wifi en digitaal tv kijken.

Ep

Hoezo verbetering in het tweedehalf jaar door prijsverhogingen. Volgens mij is een prijsverhoging nadelig voor de hoeveelheid klanten die je product afnemen.

Gerard

Geachte Dames / Heren.
Het is jammer dat jullie verlies lijden maar het is ook jullie eigen schuld alles moet regenwoordig geprivatiseerd worden . de slechte programma.s en dan maar te zwijgen over al die vreselijke iritante rot reclames..Het slechte wordt uitgezonden en allemaal oude troep en herhalingen.
En voor het goeie moeten we betalen en ik ga ook in overweging om wat anders te zoeken.

D DE GRAAF - Mevrouw

Niet zo gek ik betaal bijna 70 euro en heb er geen fuck bij en bij KPN krijg je netflix en videoland erbij voor 80 euro om.
Prijzen schieten de pan uit en een kleine nieuwe mediabox krijg je niet eens en deze maakt een bak herrie en daar betaal je als vaste klant ook voor en dan ben je al jarennnnnnn klant,voor de bestaande klant hebben ze nooit iets gunstigs dus tijd om over te stappen

Henk ter veld

Net al altijd,d’r alles aan doen om maar nieuwe klanten binnen te harken met van allerlei kortingen en goods en gadgets! Maar de mensen die al jaren lang klant zijn,tevreden houden en zorgen dat die aanboord blijven!! Nee hoor ho maar,nee dit kan niet en zus kan niet!
Jullie moesten je eigen schamen!!

Bernaards

Ook ik.ben naar KPN gegaan. Negen monteurs hebben de constante storingen niet kunnen oplossen. Bij KPN beleef ik weer ontzettend veel kijk plezier zonder enige storing en gratis fox

Chris

Steeds wegvallende WiFi en de prijs maar verhogen. Info op internet om de modem aan te passen gaat mijn pet te boven.
Fox is nog steeds duur tov de concurrentie.
Ben toevallig nu aan het kijken waar ik het beste naar kan overstappen

John

7 maanden bij Ziggo gezeten. In alle stekkers zaten hun versterkers maar het mocht niet baten. Gelukkig kon ik door een prijsvrrhoging terug naar KPN. KPN probeemloos Ziggo waardeloos

Hans

De voornaamste reden dat klanten weggaan- en blijven is natuurlijk de prijsverhoging. Ik begrijp dat een prijsverhoging noodzakelijk is wanneer je continu nieuwe kabels in de grond plaatst, maar op dit moment stijgen de prijzen de pan uit. Hebben ze dat zelf niet door?. Als er een tweede kabelmaatschappij komt ben ik weg.

Alex

Prijsverhogingen een verbetering noemen?! Snappen ze het dan niet?
Ze zijn nu al de duurste, én daarom lopen de klanten weg.

N sneijder - 1968

Niet zo heel gek ben al meer dan 30 jaar lid jullie worden ook elke elke keer duurder…..en vergeten de vaste klanten met kortingen ook!!

Levino

Ziggo staat voor ” zeer Irritant Geheel Geen Ontvangst ” en dan nog steeds prijs verhogingen.
Schandalig, concurrentie is moordend.

erikjan

Ik was blij met de prijsverhoging daardoor kon ik opzeggen en terug naar kpn. het leek leuk op papier maar die horizonbox reageerd zo traag dat je er aggresief van wordt.

E. L.

Ja vastnet XS4ALL is beter, maar zeker ook niet goedkoop, maar Vodafone als mobiel provider is Top en afzeiken kan iedereen toch?

Erik

Gewoon elk jaar bellen en vragen om korting. Voor het derde jaar op rij al gelukt. Krijg toch in ieder geval 15 euro korting, een half jaar. Volgend jaar mei bel ik weer.

J. de Groot

Prijsverhogingen, terwijl de abonnementsprijs al heel hoog is, lijk mij geen goed idee.
Ik betaal al maandelijks meer dan €100 en dat is al meer dan genoeg lijkt me.
Zo help je klanten de deur uit, ook al zijn deze al jaren abonnee.

Martin

Ik ben er volkomen mee eens ziggo is behoorlijk prijzig en diensten rond uit belabberd maar gezien ik buitengebied woon kan ik wel kijken of ik goedkoper en beter kan krijgen maar het antwoord daar op is nee dus ja zit niks anders op dan bij ziggo te blijven.

Toon

Ziggo is wel wat duurder, maar na verschillende providers, ben ik nog zeer te spreken over ziggo!
Komen altijd op tijd hun afspraken na, hebben een goede helpdesk. Tevens is op een paar jaar tijd maar zelden voorgekomen dat ze even offline waren. Dit was dan ook nog van tevoren gemeld in een mail! Ik haal ook altijd de afgesproken snelheid! Met andere woorden, ik ben zeer te spreken over dit bedrijf!

Mieke

Ik heb zo vaak moeten bellen en dan van verschillende afdelingen op dezelfde vraag totaal andere antwoorden gekregen.
Zo irritant.
Ik heb wel eens gezegd het lijkt wel of ik bij jullie werk.
Wifi heb ik op mijn mobiel soms ineens niet zodat ik dan voor extra’s mb’s moet betalen.
De mediabox is traag en werkt soms niet.
Bellen wil ik niet meer.Op de site is helemaal een ramp van het kastje naar de muur.
Tijd dat we toch eens opstappen.Financieel voordeel even uitzoeken.

Ton Caris

Weer een hoop geklaag over Ziggo, ik ben al meer dan 30 jaar geabonneerd bij die club! Zoals iedereen heb ik ook wel eens klachten maar ze worden altijd netjes opgelost!
En wat de prijsverhogingen betreft, sluit een jaarcontract af dat scheelt veel in de prijs! Weer een nieuw contract per 1 Juli, het eerste half jaar voor €29,50! En ik heb Film1 voor een half jaar gratis er uit weten te onderhandelen, en FOX Sport Eredivisie het eerste half jaar 50% korting eruit weten te peuren! En wat KPN betreft, die verhogen hun prijzen ook, want KPN en Ziggo houden elkaar in de gaten wat dat betreft! En de kleintjes die zogenaamd goedkoper zijn, die bieden allemaal uitgeklede basispakketten aan, want als je die pakketten op gelijke hoogte brengt, met Ziggo of KPN, dan betaal je net zoveel zoniet meer!

Robbie

Ik ben wel tevreden over Ziggo en heb eigenlijk nooit geen klachten alleen nu er weer een prijs verhoging komt heb ik besloten om een ander te gaan zoeken want volgens mij zijn er wel goedkopere providers

Ton

Al jaren bij ziggo maar dat gedoe met gratis kijken .ja voor twee euro erbij

Ton

Heb geen probleem met Ziggo,alleen hun helpdesk faalt nogal eens,heb je een storing en belt ze,dan wordt het probleem moeizaam of niet opgelost.Of je krijgt een abonnements wijziging waar je niet om hebt gevraagd,hoop gedonder om dit weer op te lossen,en ze moeten stoppen met hun prijs verhogingen anders stap ik wel op.

Tom

Ik begrijp bedrijven als Ziggo niet. Ze melden dan dat ze de prijs verhogen, wat voor mij (en ik denk veel mensen) een trigger is om te veranderen van provider en als je ze dan belt om op te zeggen, kunnen ze je alsnog een beter aanbod doen, namelijk een half jaar lang dezelfde aanbieding die nieuwe klanten krijgen. Mij bespaart dit al een paar jaar lang zo rond de 200 euro/jr.
Als ik geen mail had gehad over een prijsverhoging, had ik waarschijnlijk niet eens nagedacht over het overstappen naar een andere aanbieder.
Per saldo zullen er waarschijnlijk genoeg de prijsverhoging slikken, anders zouden ze dit niet doen, schat ik in.

Dukenukem

Ziggo is gewoon te duur.
Ik heb er jaren bij gezeten bij elke snelheidsverhoging werd het een 3 maanden ellende omdat het netwerk het niet aan kan

En ik heb nu gewoon totaal geen tv meer Netflix is goedkoper en zonder reclame.
Ik kan me ziezo ergeren ik betaal per maand om tv te kijken en dan word het ook nog eens totaal verpest met reclame daar betaal ik niet voor.

Vdsl werkt verrassend goed

N. H. Dirkx

Overal is men bezig om het elektriciteitsgebruik terug te dringen, en wat doet Ziggo? Een mediabox uitrollen die constant 24 uur per dag een irritante ventilator laat draaien en in de stand-by stand erg veel stroom gebruikt. Om over de abonnementskosten maandelijks nog maar niet te praten. Denk dat ik ook maar eens rond ga kijken naar een andere provider.

Marco vd Laan - Mijmgcloud

Ik ben tevreden over Ziggo. Wordt eigenlijk een beetje verdrietig dat mensen hun wifi klachten bij de provider neerleggen. Wifi wordt door lokale externe omstandigheden beïnvloed. Sterk signaal van de buurmann betonnen muren of andere storende apparatuur waar Ziggo niets aan kan doen.

Ook hulp bij oplossingen van storingen is heel goed. Ook hier is het probleem dat mensen vaak niet goed begrijpen hoe dit soort systemen werken en dus vol onbegrip klagen. Hier zou Ziggo natuurlijk wel beter op in moeten spelen.

Ik zou zeggen, een gat in de markt voor een zelfstandige…

Jurgen

Ziggo tjaaa, ze hebben geluk dat ze de enige zijn die internet aanbied.
Ziggo is duur en bied weinig extra’s, en bestaande klanten kunnen stikken.
KPN hier is heel traag, anders was ik allang opgestapt.
Concurrentie is er eigenlijk niet.

Al mijn telefoon abonnementen heb ik echt niet bij Vodafone, gelukkig kan ik die nog wel uitkiezen :).

Frans

Kan nooit goedgaan , kastjes en abonnementen komen uit India kastjes worden uitgegeven zonder te testen zeg zelf de monteur
Blijft storingen ontvangen , zelfs ondemand stamt uit 1970
Omdat ik veel kamers heb is ziggo goedkoper met de kastjes anders was ik allang al naar KPN ben nu 15 jaar abonnee hrb nooit iets gehad van ze

Jantinusstoker

Klachten op lossen na bij na 7 maanden tv kijken op mijn tablet puin hoop word niet op gelost .nu weer maxiumbereikt .wacht woord is veranderd ,niemand weet die .jullie hebben zo veel reclame met gigant stel je voor dat je dat neemt .dan moet de ziggo app toch goed zijn .iemand die al 7maanden klachten heeft laat je maar zitten met de problemen .doe hier eens wat aan

Jantinus

Laat iemand niet zo lang wachten 7maanden springt op home .dan weer een verkeerde code .dan weer maxiumbereikt .wij hebben de wacht woord al verandert .dit is niet normaal .wel verhogen .maar je zit nog met de klachten .

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond