Deel dit artikel
-

VodafoneZiggo presteert beter in krimpende Nederlandse zakelijke markt

Het marktaandeel van VodafoneZiggo op de totale omzet uit de Nederlandse zakelijke telecommarkt, is in het tweede kwartaal gegroeid tot boven de 30 procent. De operator heeft afgelopen jaar gestaag marktaandeel gewonnen ten koste van KPN Groep, aangedreven door een groei in het klantenbestand in de mobiele- en breedband segmenten. Dat blijkt uit het nieuwe Business Market Insight rapport van Telecompaper over het tweede kwartaal van 2019.

VodafoneZiggo heeft voor het eerst sinds de fusie tussen Vodafone en Ziggo in 2017 een aandeel van meer dan 30 procent behaald op de zakelijke telecommarkt en is daarmee een serieuze uitdager van KPN geworden.

Het aandeel van het bedrijf steeg het afgelopen jaar met 2,3 procentpunt, terwijl het aandeel van KPN met 2,7 procentpunt daalde tot iets meer dan 46 procent van de totale omzet die in het tweede kwartaal op de zakelijke telecommarkt werd gemaakt.

Al met al daalde de omzet uit de Nederlandse zakelijke telecommarkt in het tweede kwartaal met 2,6 procent tot 588 miljoen euro, veroorzaakt door voortdurende prijsdruk bij de meeste diensten.

VodafoneZiggo deed het beter dan het marktgemiddelde met een omzetstijging van 5,5 procent op jaarbasis. Ondanks de verzadigde mobiele markt, is het klantenbestand van VodafoneZiggo in dit segment gegroeid. Ook genereerde VodafoneZiggo een sterke groei in breedband, het enige segment van de zakelijke markt dat nog groeit. De omzet uit zakelijke markt bij KPN, inclusief alle merken zoals Telfort en Yes Telecom, daalde met 7,9 procent in het tweede kwartaal.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond