Deel dit artikel
-

VodafoneZiggo, RTL Nederland en Talpa testen ‘reclame op maat’

VodafoneZiggo, RTL Nederland en Talpa beginnen volgende maand een test met ‘reclame op maat’. Adverteerders kunnen bij RTL Nederland en Talpa Network reclamezendtijd kopen op basis van postcode en huisnummer van de kijker, weet TotaalTV.

De reclame, die gewoon zal worden geïntegreerd in de bestaande blokken, moet zo interessanter worden de kijker.

Bij Ziggo komt ‘reclame op maat’ alleen beschikbaar op de eigen bruikleendecoders, zoals de Mediabox Next en Next Mini. Wie direct via de televisie kijkt of met een eigen decoder (of met CI+ module en smartcard) krijgt de geadresseerde reclame niet te zien.

Ziggo en de mediabedrijven beginnen in juni met de eerste testperiode. ‘Reclame op maat’ moet vanaf september op alle ondersteunde bruikleendecoders beschikbaar komen, vooropgesteld dat het experiment goed uitpakt.

KPN heeft al eens eerder geëxperimenteerd met ‘reclame op maat’, maar dat stuitte op allerlei praktische bezwaren. In Vlaanderen wordt er al langer mee gewerkt.

Op donderdag 11 mei heeft Screenforce vanuit de studio van de Radiofabriek in Hilversum de online webinar Connected en Addressable TV georganiseerd. De sprekers en studiogasten waren Jean-Baptiste Moggio, Head of Marketing van RTL AdAlliance, Esther van Luijk, Strategic Partnership en Innovation manager van Ad Alliance, Allard Korenhof, Head of Data Intelligence & Strategy van Talpa Network en Liesbeth Nekkers, Head of Client Service van Kantar.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond