Deel dit artikel
-

VodafoneZiggo verliest nog steeds breedbandklanten

VodafoneZiggo zag in het eerste kwartaal opnieuw 23.500 breedbandklanten vertrekken, al kwamen er 3100 zakelijke klanten bij. Daarnaast wist het bedrijf 22.300 mobiele klanten aan te trekken. Het aantal vast-mobiele klanten groeide met 22.700 naar 2,7 miljoen.

De cijfers werden vannacht gepubliceerd door de Amerikaanse moederorganisatie Liberty Global, de belangrijkste aandeelhouder.

De cijfers tonen een trend die al langer gaande is: Ziggo blijft breedbandklanten verliezen aan glasvezel, en de groei komt vooral door mobiele abonnementen.

De omzet kwam wederom iets boven de 1 miljard euro uit. Het nettoverlies verminderde tot 12,5 miljoen euro. En EBITDA eindigde op 478 miljoen.

De sportzender van Ziggo brengt vanaf het nieuwe seizoen alle wedstrijden van drie Europese voetbalcompetities: de Champions League, Europa League en de Conference League, in totaal dan 500 wedstrijden.

Ziggo Sport heeft Wesley Sneijder en Theo Janssen aangetrokken voor het analistenteam, samen met oud-voetballers als Marco van Basten, Rafael van der Vaart, Ruud Gullit en Youri Mulder.

Voetballiefhebbers die geen enkele live wedstrijd willen missen, kijken via het extra zenderpakket Ziggo Sport Totaal, beschikbaar bij onder andere Ziggo, KPN, Odido, Canal Digitaal, Tele2 en Delta.

Eerder trok het mediabedrijf in een consortium met KPN, Odido en Delta Fiber aan het kortste eind bij de strijd om de uitzendrechten van het (Nederlandse) Eredivisie voetbal dat net als Formule 1 nog vijf jaar bij de huidige rechtenhouder – ESPN – blijft.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond