Deel dit artikel
-

Voetbalclub Manchester United wil miljoenenpubliek op eigen sociaal netwerk

De Engelse voetbalclub Manchester United heeft het plan opgevat om een geschat aantal van 350 miljoen voetbalsupporters wereldwijd te bereiken met een eigen sociaal netwerk.

De voetbalclub lijkt hiermee een nieuw verdienmodel te willen aanboren. Het idee is om een e-commerce functie toe te voegen, waar verschillende Manchester United-producten aangeboden worden. Op het nieuwe platform zullen verschillende vormen van exclusieve content aangeboden worden zoals video’s van sterspelers. Voor merken is er de gelegenheid om te adverteren of te sponsoren.

Dat meldt het Britse tijdschrift Marketing.

Na onderzoek stelde Manchester United het aantal eigen supporters vast op 660 miljoen. Het sociale netwerk moet bijna de helft daarvan weten te bereiken. Ter vergelijking, de Facebook-pagina van de voetbalclub heeft meer dan 20 miljoen fans.

Gehoopt wordt dat het netwerk vooral de Aziatische markt aanboort, waar de club een groot aantal supporters heeft.

Bureau SapientNitro is aangetrokken om onder meer het digitale platform te ontwikkelen. Het netwerk, dat nog geen naam lijkt te hebben, moet de fans van Manchester United, verspreid over verschillende landen, een eigen plek bieden. In de komende twee jaar wordt het netwerk in verschillende stappen uitgerold.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond