Deel dit artikel
-

Voetbalmerk Balr, PLUS en Hudson’s Bay op Emerce Retail

Voetbalmerk en retailketen Balr creëerde zijn eigen afzetmarkt door een eigen voetbalportal op te zetten. Het zorgde voor enorme groeicijfers. Het merk waarin voetballers Gregory van der Wiel en Eljero Elia investeren, wordt overal ter wereld verkocht. Oprichter Juul Manders, ook bekend van Wannahaves, zet tijdens Emerce Retail in Bussum de succesfactoren op een rij, en verklapt wat Balr doet met 26 miljoen Instagramvolgers.

Emerce Retail is het eerste Emerce-evenement van het nieuwe jaar en wordt net als vorig jaar weer in ’t Spant in Bussum gehouden. En ook dit jaar met boeiende sprekers.

Geert Crooijmans werd september 2016 aangeworven als één van de allereerste medewerkers van het Canadese warenhuis Hudson’s Bay in Nederland en kreeg de uitdaging om op korte tijd alle CRM-activiteiten op te starten inclusief het innovatieve loyaliteitsprogramma Club Hudson’s Bay. Vandaag leidt hij er, als hoofd van CRM, alle CRM-activiteiten, waaronder het Contact Center en de Mobiele Applicatie. Op Emerce Retail vertelt hij daar meer over.

In de hevige concurrentie tussen de supermarkten is PLUS een opvallende en snelgroeiende speler. Met een uitgekiend e-commercesysteem, gekoppeld aan goede dienstverlening, weet het bedrijf steeds te groeien. Tamara Smith-Zonneveld zet uiteen welke multichannel-stappen een grote retailer moet zetten om de grote jongens voorbij te streven.

Retailers investeren steeds vaker in virtualreality. Maar is het wel een wijze investering? Wat vindt de klant eigenlijk van VR tijdens het winkelen? En wat levert VR de retailer nu precies op? Deze vragen en meer onderzocht Anne Moes van de Hogeschool van Amsterdam, en daarbij ontwikkelde ze een VR-tour voor America Today. In deze sessie vertelt ze al haar bevindingen.

Het zal uiteraard ook weer gaan over betalen. Namens Alipay (dochter van Alibaba) komt Xiaoqiong Hu naar Bussum. Zij voorziet grote veranderingen in het betaallandschap.

GfK komt in de persoon van Gino Thuij een overzicht geven van de retailmarkt. De bestedingen van Nederlandse consumenten in de traditionele retail daalden jaren achter elkaar dramatisch, terwijl e-commerce doorgroeide. Maar is dat nog zo?

Emerce Retail vindt plaats op 15 maart. Een overzicht van alle sprekers hier. Kaarten zijn hier te verkrijgen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond