Deel dit artikel
-

Volkswagen lanceert sociale app

Volkswagen heeft zijn eigen sociale app SmileDrive gelanceerd als onderdeel van een loyaliteitsprogramma. Een soort NikeFuel voor automobilisten.

Gebruikers maken verbinding met de app via het Bluetooth-systeem, waarna de fabrikant als het ware de hele trip vastlegt: van afgelegde kilometers tot aan de weersomstandigheden. En uiteraard kunnen ook andere automobilisten meedoen en die hoeven geen VW te rijden. En zelfs geen Bluetooth te hebben. Aanmelden kan via Google+.

Er zijn ook punten te verdienen, onder meer als je andere deelnemers op de weg tegenkomt (punches). Ook zijn foto’s toe te voegen. SmileDrive doet erg denken aan het loyaliteitsprogramma met NikeFuel-punten, die je met lichaamsbeweging kunt verdienen.

De funfactor overheerst, het nut is wat minder duidelijk. Hoewel, met de app is eventueel je auto te vinden, als je niet meer weet waar je hem hebt neergezet.

Tot nu toe is er alleen een Androidversie van de SmileDrive-app.

Deel dit bericht

4 Reacties

Rick de groot

Ze hadden zeker geld te veel en nix te doen.

Frits

“De funfactor overheerst, het nut is wat minder duidelijk”

Meer data voor Google. 😉

autoverzekering

Lijkt mij geen toegevoegde waarde en ook zeker geen reden om nu een VW te gaan kopen. Het is inderdaad ook nog maar de vraag in hoeverre de data beschermd is.

Frits

Hallo, bedrijfsnaam die louter reageert om de bedrijfswebsite onder de aandacht te krijgen: je hoeft er ook geen VW voor te gaan kopen. Via EnGadget: “In a nutshell, it connects to any vehicle via Bluetooth”

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond