Deel dit artikel
-

Volvo gaat door met successpel Volvo Ocean Race Game

[VIDEO] Het Nederlandse spellenbedrijf United Games organiseert voor Volvo eind dit jaar weer het succesvolle online spel Volvo Ocean Race Game. Bijna een kwart miljoen internetters schreven zich in, de helft zeilt momenteel actief met de professionals mee.

“Eind dit jaar gaat de virtuele race, als opvolger van de fysieke, al weer van start. Negen maanden kunnen gamers onlinen tegel elkaar zeilen. De eerstvolgende fysieke Volvo Ocean Race is pas weer in 2011”. Marijn Harinck van United Games raakt de juiste snaar bij Volvo met de in Nederland verzonnen mondiaal gespeelde advergame.

United Games, ook bekend als lokaal exploitant van Runescape, ontwikkelt het Volvo-spel in eigen beheer door. Het bereidt zich daarmee voor op een nog grotere groep belangstellende internetzeilers tijdens volgende races.

Waarom speelt een kwart miljoen internetters dit spel? Harinck legt uit (5:55 minuten):

Marijn Harinck over Volvo Ocean Race Game from Redactie Emerce on Vimeo.

Harinck: “In de volgende uitvoering van de game komen meer niveaus voor de spelers, zodat je als beginner al prima met het een schip kunnen varen. Naarmate je meer gevorderd bent, kun je van meer toespassingen gebruik maken. Er komt ook de mogelijkheid om zelf regatta’s aan te maken, zodat je op kleine schaal ook kan spelen.

Daarnaast zullen er alerts (email, sms en social media) op allerlei manieren in worden op genomen. De game zal ook via mobiele apparaten gespeeld kunnen worden. De gameplay wordt nog attractiever en het wordt ook makkelijker op het gebied van communicatie tussen de virtuele maar ook de echte boten.  De link tussen de virtuele en reële wereld wordt nog sterker dan nu het geval is”.

De link tussen de fysieke en reële wereld is erg sterk. De internetspelers mogen namelijk de koers van het schip Green Dragon bepalen, wat tot grote verrassingen heeft geleid. Harinck vertelt het verhaal achter de onverwachte ‘zege’ van de Green Dragon (2:11 minuten):

Marijn Harinck over hoe internetspelers de Volvo Ocean Race Game besturen from Redactie Emerce on Vimeo.

United Games gaat zich, mede door het Volvo-succes, meer richten op de ontwikkeling van games voor volwassend.

Harinck: “Tachtig procent van de spelers had tot voor kort nog nooit een online game gespeeld. Toekomstige games worden strategische games die relatief weinig tijd per inlog kosten. Denk aan 1 minuut per inlog. Doordat je snel handelt en steeds korte updates krijgt zal de frequenties van het inloggen wel hoog liggen, wellicht 9 tot 15 keer per dag”. Ook bij die spellen wil het bedrijf strategische partners als sponsor betrekken.

Namen van belangstellenden geeft de zeilende ondernemer niet.

Foto: dchousegrooves (cc)

Deel dit bericht

10 Reacties

Maarten

Echt een fantastisch resultaat en een mooi concept! Veel succes verder jongens!

van Swieten

ja speel het zelf ook. niks geen vette graphics maar wel heul leuk!!

Roderick Flikweert

Doen leuke dingen deze jongens. Mooi dat we ook echte gaming bedrijven hebben die meetellen in plaats van al die casualgame huisvrouwensites 🙂

Pieter

Leuk bericht, ben wel benieuwd wat die verdere link tussen de virtuele en echte wereld precies inhoud.Verder vind ik het spel zelf erg leuk, we zien wel wat de game-heren ons de volgende keer voor zullen schotelen.

Petra de Wit

Wow, wat een mooie man.

hans

Leuk artikel! Wisdom of the crowd, het zou tof idee zijn om een (formule 1) race team te kunnen managen of een echt commercieel bedrijf…met de community ;-) Talk to Berny E. zou ik zeggen…

Peter Vossink

Erg cool! Ik speel de game zelf ook en vind het te gek wat ze hebben gedaan met de Green Dragon boot. Vervelende van het spel is dat het echt verslavend werkt en ik tig-keer per dag de koers van mijn boot aan het optimaliseren ben. Keep it going!

Sander vd Berg

Ik zag ze ook ineens op NOS journaal, jongens hebben zelfs Runescape wat de tweede mmo ter wereld is na World of Warcraft. Benieuwd wat voor nieuwe projecten ze gaan doen als de Volvo Race is afgelopen.

Pierre

@RoderickWat doe jij op die huisvrouwensites dat jij er over kan oordelen? :-)Ik denk dat we trots mogen zijn op Spill, Zylom, Tibaco en I-Med met wat zij allemaal bereiken.Verder hulde voor United Games, keep up the good work.

Gert Jan

Chapeau! Leuk die goede bedrijven van neerlands bodem. Kwam deze week de mannen van Jaludo tegen: ooit van gehoord? Maar inmiddels we 20 miljoen bezoekers per maand! Gaan zij Spil nog eens inhalen? Zijn in elk geval lekker bezig…..

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond