Deel dit artikel
-

Volvo stopt spraakgestuurd Spotify in zijn auto’s

‘Als bestuurders de telefoon moeten oppakken om naar muziek te luisteren, hebben we al verloren’, Pascal de Mul van Spotify laat in Genève met Volvo zien hoe de toekomst van de auto eruit ziet.

De Mul, verantwoordelijk voor samenwerkingen met hardwarefabrikanten, maakt op de autobeurs in Zwitserland met Volvo bekend dat de muziekdienst wordt geïntegreerd in de dashboard van nieuwe auto’s van dit merk. ”Zeventig procent van de automobilisten luistert tijdens het rijden naar muziek”, klinkt de redenering achter de deal.

Kopers van nieuwe Volvo’s kunnen Spotify via een aanraakscherm in het dashboard en met hun stem gaan bedienen.

De muziekdienst is slechts een van de onderdelen in het moderne dashboard dat de Zweden in Zwitserland laten zien. Bestuurders kunnen bijvoorbeeld ook internetten en landkaart- en navigatiediensten gebruiken. Volvo wil alle informatie- en vermaakdiensten die consumenten thuis hebben ook in de auto kunnen bieden.

De autofabrikant is niet de enige die dit soort diensten in zijn nieuwe voertuigen stopt. Veel bedrijven hebben al jaren ervaring met het intelligenter maken van de dashboards van de bestuurder. Een probleem daarbij is dat iedere fabrikant zijn eigen softwareplatform gebruikt om apps op te ontwikkelen. Om dat tegen te gaan, werken de grote automerken samen binnen Genivi aan standaardisatie op dat punt.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond