Derp

Wat is de waarde van een corporate site?

De waarde van een corporate site is op vele manieren uit te drukken, zo blijkt uit een rondgang onder de genomineerden voor de Dutch Interactive Awards in de categorie corporate.

Zo wordt voor de case van DSM, uitgevoerd door Jungle Minds, de waarde uitgedrukt in kwalitatieve en kwantitatieve factoren. “We kijken naar zaken als positieve merkbeleving, betrokken en tevreden bezoekers, hierop wordt het succes van de website daadwerkelijk gemeten”, aldus Saskia Aalberts, senior consultant bij Jungle Minds, die de kwalitatieve factoren opsomt. “Maar ook de kwantitatieve factoren als leadgeneratie en het teruggaan van de recruitmentkosten worden meegenomen.”

Twynstra Gudde, ook genomineerd in deze categorie, maakte een cultuuromslag. “Het inzicht dat de dialoog niet in de corporate omgeving van TG plaatsheeft maar ‘out there’ is, heeft geleid tot een geheel ander perspectief op informatieontsluiting richting de doelgroep. Voorheen werden lange publicaties integraal online geplaatst”, aldus Jasper van Bochove, senior consultant bij NR6. Hij vervolgt: “Adviseurs hebben nu de mogelijkheid om binnen een contextgevoelige webmonitor in korte en pakkende berichten van maximaal 140 karakters zichtbaar te maken waar zij mee bezig zijn. Hierdoor ontstaan er meer logische en natuurlijke aanknopingspunten voor opdrachtgevers om contact op te nemen met een adviseur.” Het succes zou blijken uit de nieuwe online strategie die onder meer leidt tot meer extern bereik.

Een andere genomineerde, het corporate portaal van het UWV heeft de waarde al bepaald. “De online dienstverlening is door werkgevers met een rapportcijfer 8 beoordeeld”, zegt Maureen Verdegaal, managing director bij the people’s valley. Bovendien, zo laat Verdegaal weten over de waarde van deze site, bespaart UWV door de verbeterde online dienstverlening op offline communicatiemiddelen en fysieke ondersteuning vanuit de callcenters.

De corporate site van NVM levert niet direct waarde op voor NVM, vertelt Alex Abrahams, Teammanager Design. “Indirect daarentegen, levert de site een bijdrage aan het imago van NVM. Daarmee komen ook de leads naar de NVM Makelaars.”

Bij de corporate site van MSL moet de bezoeker zo snel mogelijk na binnenkomst de bevestiging geven bij het juiste bureau beland te zijn. MSL gebruikt de site ook als sales instrument. “Alle relevante cases staan op de website. Bij contacten met (potentiële) klanten ontvangen deze links naar deze cases. Deze manier van werken is snel en maakt een brochure overbodig”, aldus Marc Slingerland, operations manager bij Oktober.

Donderdag reikt Emerce tijdens de Dutch Interactive Awards in Amsterdam 9 prijzen uit voor het beste intractieve werk in de categorieën: e-commerce, online services, leadgen (sales), intranet, corporate, recruitment (communicatie) en campagnesite, brandsite, communities (marketing).

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond.

terug