Deel dit artikel
-

Wagamama investeert in meer internethandel

De restaurantketen in Aziatische stijl Wagamama wil zijn online investeringen opschroeven. Het wil tegemoet komen aan de trend waarbij consumenten vaker eten laten thuisbezorgen.

De ervaringen met Deliveroo hebben de ogen geopend van Wagamama’s CEO Andy McCue. Zijn keten is, zeker in Engeland, de grootste publiekstrekker van de bezorgdienst. Het bezwaar is echter dat McCue een exclusieve deal met Deliveroo heeft. Hij maakt geld vrij om binnenkort de online investeringen op te schroeven.

Zakenkrant Financial Times weet dat de Brit tna afloop van de clausule meer distributiedeals wil sluiten met bezorgapps en anderen online diensten waarmee consumenten eten thuis kunnen laten bezorgen.

Daarnaast klinkt Wagamama enthousiast over de ervaringen met de ‘dark kitchens’ van Deliveroo. Dat zijn restaurants zonder stoelen. Die zijn geografisch strategisch geplaatst in gebieden waar al latente vraag is naar bepaalde typen voedsel maar nog geen leverancier. Het Aziatische restaurant exploiteert zo’n keuken https://www.thegrocer.co.uk/channels/high-street/wagamama-launches-delivery-only-operation-in-london/571336.article sinds afgelopen zomer in Londen. Zodra de exclusieve deal met Deliveroo voorbij is, wil McCue zelf meer van dit soort keukens gaan bouwen voor zijn internetpubliek.

Eind oktober kwam Wagamama voor 559 miljoen pond in handen van The Restaurant Group.

Foto: Marco / Zak (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond