Deel dit artikel
-

Op Wannago zoekt de vakantie de consument

Een nieuw online reisbureau Wannago is deze week uit de startblokken gekomen. Oprichter Robbert Dirksen wil het anders doen dan een Booking.com, AirBnB of TUI. ‘Ín plaats van dat de consument een vakantie zoekt, zoekt de vakantie de consument’.

Het platform brengt reisaanbieders in direct contact met een geïnteresseerd publiek. Consumenten plaatsen hun persoonlijke vakantieaanvraag op de site, waarna reisbureaus heel gericht een aanbod kunnen doen.

Op wannago.nl vullen consumenten hun wensen in voor hun komende vakantie. Door een flink aantal voorkeuren in te vullen, ontstaat een persoonlijke en gedetailleerde vakantieaanvraag. Hierdoor krijgen reisaanbieders volgens Wannago ‘precies de oproepen te zien die aansluiten bij hun specialisme’. Voor een kleine vergoeding kunnen reisaanbieders dan persoonlijk contact leggen met een potentiële klant.

Wannago speelt naar eigen zeggen in op een aantal belangrijke ontwikkelingen. Enerzijds is gemak voor consumenten steeds belangrijker. Niet uren klikken, kijken en vergelijken, maar een passende vakantie in hun inbox. Anderzijds biedt het reisorganisaties een kans om in direct contact te komen met klanten die passen bij hun expertise, nu de regelgeving voor privacy, retargeting en cookies flink verscherpt zijn.

Voor consumenten is het gebruik van Wannago gratis. Reisbureaus betalen een kleine vergoeding. Organisaties besparen op hun marketing, SEO, SEA en advertentiekosten, zegt Dirksen. ‘Hierdoor is het werven van klanten via Wannago vaak goedkoper.’

Een deel van de opbrengsten gaat naar de Wannago Foundation. Deze stichting helpt mensen voor wie een vakantie niet vanzelfsprekend is.

Deel dit bericht

2 Reacties

Stef Bouwhuis

Wat ik me afvraag of het niet beter andersom kan. De recreant meldt voor wat voor welk type vakanties hij interesse heeft. dat profiel kan hij ook telkens aanpassen. Hierin kan hij ook aangeven of hij alleen in een bepaalde periode geïnteresseerd is, maar ook of hij op afroep kan vertrekken, omdat hij een moderne zelfstandige manier van werken heeft.

Op die manier kan men lege stoelen en lege hotelkamers ook heel gericht proberen te verkopen.

John

ik heb toch vraagtekens bij dit concept omdat het maken een klant voorstel door reisondernemingen zeer arbeidsintensief process is. Er zijn bijna geen goede mensen te vinden in huidige arbeidsmarkt die dit goed kunnen.

Het was pas innovatief geweest als er een geautomatiseerd systeem was gebouwd met API’s naar de aangesloten reisoperators t.b.v o.a beschikbaarheid, pricing ect. Aansluitend een AI recommender die van de dataset een relevant voorstel maakt.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond