Webshop Otto sluit deuren in Nederland

Het Duitse e-commercebedrijf Otto trekt zich terug uit Nederland. Dat meldt de Duitse vakkrant Lebensmittelzeitung. Ook op de Nederlandse website van Otto wordt inmiddels melding gemaakt van een ‘final sale’.
Bij de Nederlandse vestiging van Otto werken momenteel zo’n 70 medewerkers. Wat de gevolgen voor het personeel zullen zijn, is vooralsnog niet bekendgemaakt.
Otto was jarenlang actief op de Nederlandse markt en stond bij velen bekend om de populaire catalogus waaruit kleding besteld kon worden.
Als één van de eerste postorderbedrijven in Nederland, ontwikkelde Otto zich in 30 jaar tijd (sinds 1979) van een postorderbedrijf naar een post, -en online organisatie. Met name begin deze eeuw verschoof de focus naar het verkopen via het online kanaal.
Medio 2009 kondigde Otto B.V. een nieuwe strategie aan: in 2010 wilde zij een ‘online only’ speler zijn. Als aanbieder van een compleet assortiment in onder andere Fashion, Living en Multimedia en als een bedrijf dat veel investeert in een langetermijnrelatie met haar klanten en ‘oog heeft voor haar omgeving’.
Vorig jaar nog had Otto aangekondigd dat de Nederlandse dochter zou fuseren met Oostenrijk en Zwitserland met het oog op synergie en schaalvoordeel, maar nu blijkt de groep zich te willen focussen op de Duitstalige markten.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
14 Reacties
JJcm moes
Wat gebeurt met een lening die bij Otto .nl is afgesloten
Kusters m e a
tot wanneer krijg ik de kans om mijn nog openstaande rekening bij Otto af te betalen?
Kevin Wertwijn
was toch niet van plan te betalen.. ze hebben niet eens incasso gegevens.. ik kreeg het bijna opgestuurt zobder naam of identiteit..
snap wel dat ze stoppen..
Axel
Otto als bedrijf blijft gewoon bestaan. Jammer voor degenen die denken dat hun openstaande leningen en invorderingen zullen komen te vervallen.
Kevin Wertwijn, je kan een brief van een incassobureau verwachten. Of ze staan voor je deur. Otto heeft tenslotte je adresgegevens.
Mevr H.J.P.Eigenhuijsen
Kan er nu niets meer besteld worden bij Otto?
Ik bedoel online bestellingen bij Otto Nederland gaan die nog wel door?
Rob
Otto blijft voorlopig gewoon open. Er worden plannen gemaakt om terug te trekken uit de Nederlandse markt. Klanten kunnen voorlopig dus gewoon blijven bestellen en artikelen retourneren. Kredieten moeten ook gewoon worden afbetaald.
matthijs
ik denk dat we otto kunnen missen als kiespijn en wehkamp trouwens ook want ze zijn veel te duur
neckermann is er jaren geleden al mee gestopt
Diane Diane buls
heb na augustus nog wat besteld wordt dat nog wel geleverd. zou over 1.5 week geleverd worden, en een deel in januari , . de app doet het ook iets meer
Emma Nieboer
Ben sinds 1985 klant bij Otto geweest.
Altijd heel tevreden over de geleverde artikelen.
Vind het heel jammer dat ze zich uit Nederland hebben teruggetrokken.
Maurits Burghout
ik kan geeneens meer inloggen. Dus das lekker handig
Linda
ik kan niet meer bij mijn gegevens’ inloggen’
hoe moet je dan betalen?
Jeanet lever
volgens mij moet ik nog iets bij otto betalen. hoe gaat dat nu? krijg ik daar nog bericht over?
Chantal Vandewalle - Mevrouw
ik heb mijn gordijn roedes daar net besteld maar ik kan nu niet meer op mijn account..hopelijk krijg ik het nog binnen
M tiehuis - Ceo tiehuis
en nu ? heb nog wat openstaan