‘Webshops trekken frequentere kledingkopers dan winkels’
De koopfrequentie van kleding is hoger bij webshops (2,8) dan bij kledingwinkels met fysieke vestigingen (2,2). Bol heeft de meest loyale klanten met de hoogste koopfrequentie (3,6). SHEIN scoort laag op koopintentie (78%), maar heeft een bovengemiddelde frequentie (3,4). Dit blijkt uit de Nationale Benchmark Kledingwinkels, een grootschalig onderzoek van Multiscope onder bijna 5.200 Nederlanders.
De frequentie van aankopen en de intentie om opnieuw kleding te kopen bij een winkel zeggen iets over de loyaliteit van de klant. Dit is hieronder samengevat in een loyaliteitsmatrix. Gemiddeld heeft een kledingwinkel of webshop een koopfrequentie van 2,4. De intentie om binnen een jaar weer kleding te kopen bij een winkel is gemiddeld 87 procent. De gemiddelde koopfrequentie van webshops (2,8) is hoger dan die van kledingwinkels met fysieke vestigingen (2,2).
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd