Deel dit artikel
-

‘Webwinkels blijven klanten misleiden met niet-leverbare producten’

Webwinkels blijven klanten lokken met populaire producten die helemaal niet meer leverbaar zijn. Dat constateert de Consumentenbond, die voor de derde keer hier onderzoek naar deed. Met name bij verkopers van keukenapparatuur en witgoed gaat het mis.

Van de door de bond 22 bestelde artikelen bleken er slechts 2 leverbaar. In de meeste gevallen leverden de winkels een ander model, soms zelfs zonder bericht. Bemmel & Kroon spant de kroon. Na de twee bestellingen, volgt direct een e-mail met de factuur. Beide keren staan daar andere modellen op dan die waren besteld. En steeds zonder dat expliciet te vermelden.
Vanwege de snelheid waarmee Bemmel & Kroon de bestelling aanpast, vermoedt de Consumentenbond dat de winkel de regels opzettelijk overtreedt. Op de vraag waarom de oude modellen nog te bestellen zijn, geeft de winkel geen écht antwoord.

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!