Deel dit artikel
-

Emerce Collection: ‘Webwinkels, experimenteer meer en leer’

De ervaring van het webwinkelen verandert om de zoveel jaren grondig. Daarom is het noodzakelijk voor shops om na te blijven denken over welke klantervaring ze bieden.

“Je weet twee dingen van winkelend publiek: ten eerste dat ze iets willen kopen en ten tweede dat ze willen rondkijken, zich oriënteren”, legt Rodger Beekman uit. “Ze maken als het ware een reis.”

“Je moet je afvragen: Wat is de ervaring die mensen zoeken? Reken dan terug wat technisch mogelijk is om hen dat te bieden.”

Beekman is met zijn collega Cem Yildiz een van de sprekers tijdens de Emerce Collection over e-commerce. Deze reeks video’s met interviews en presentaties komt op 14 april beschikbaar en is na registratie gratis te bekijken.

Beekman en Yildiz werken voor Monstarlab. Dat bedrijf heeft expertise op het gebied van klantervaringen. Dat klinkt abstract, maar Yildiz maakt het in zijn presentatie concreet. “Bedrijven vinden het lastig om nu te bedenken hoe de toekomst er over twee à drie jaar uitziet. Daarom is het zinvol om te investeren in drie horizonnen: de korte, middellange en lange termijn.” Dan zal de toekomst nooit als een verrassing komen, maar minstens iets herkenbaars bieden.

Een actueel thema op het gebied van klantervaring is, bijvoorbeeld, de metaverse. Beekman: “Eigenlijk is dat helemaal niet zo nieuw. Virtueel op een andere plek zijn en die ervaren bestaat al langer. Wat wel nieuw kan zijn, is dat je je van de ene naar de andere wereld kan verplaatsen.” Interoperabiliteit van metaversa. “Hopelijk gebeurt dat”, zodat online shoppers van de ene naar de andere community, wereld of context kunnen bewegen.

Foto: Shocking Wonder (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond