Deel dit artikel
-

Webwinkels waarschuwen voor vertragingen door lockdown

Webwinkels waarschuwen dat als gevolg van de lockdown de drukte nog groter wordt met mogelijk vertragingen tot gevolg. Zowel consumenten als webwinkels moeten rekening houden met pakketjes die niet op tijd bezorgd worden, schrijft Thuiswinkel.org.

‘Net als vorige lockdown adviseren wij webwinkels om in deze periode meer tijd te nemen voor de retourafhandeling. Communiceer hier duidelijk over zodat de klant weet waar hij aan toe is’, zegt Marlene ten Ham, directeur van Thuiswinkel.org.

Tijdens de lockdown van december 2020, toen de niet-essentiële winkels op last van het kabinet hun deuren moesten sluiten, hebben (web)winkels en vervoerders alles op alles gezet om te zorgen dat consumenten hun pakketjes op tijd ontvingen. Ten Ham: ‘Vorig jaar was er een absurde toename van online bestellingen en daar hebben we van geleerd. Nu verwachten we sowieso weer een groei in de online aankopen vergeleken met vorig jaar.’

Vervoerders, webwinkels en distributiecentra hebben in verband met de aankomende feestdagendrukte al vroeg voorbereidingen getroffen voor extra distributie- en pakketcentra, extra personeel en extra capaciteit. De beste manier om problemen te voorkomen is volgens Ten Ham natuurlijk het openhouden van de winkels om zo de drukte te spreiden. “De winkelstraat heeft laten zien dat fysiek winkelen, met het in acht nemen van de basismaatregelen, veilig is.”

Thuiswinkel.org hoopt dat de maatregelen zo kort mogelijk noodzakelijk blijken. Getroffen sectoren dienen door de overheid passend gecompenseerd te worden. Winkels zijn volgens diverse onderzoeken geen noemenswaardige bron van besmetting geweest, maar de noodzaak om menselijke contacten te beperken, vraagt om verregaande maatregelen.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond