Deel dit artikel
-

‘Week 26 november drukste in e-commerce 2018’

De laatste week van november wordt voor e-commerce in Nederland de druktste van heel 2018, voorspelt logistiek dienstverlener SendCloud.

Het is de werkweek na Black Friday, de week die begint met Cyber Monday en de week vóór Sinterklaas. Het aantal orders bij webwinkels verdrievoudigt dan ten opzichte van een reguliere week.

Het bedrijf uit Eindhoven doet de voorspelling op basis van historische data en trends. Als alles-in-een verzendtool voor webshops heeft het goed zicht op hoe ordervolumes zich over een jaar heen ontwikkelen. Met behulp van die inzichten schat men dat het aantal webshoporders in 2018 met 26 procent groeit ten opzichte van 2017.

“Ook Singles Day op 11 november, vorig jaar door Bol.com in Nederland geïntroduceerd, stijgt in populariteit en groeit met twintig procent.”

Zeventien december, zo luidt de verwachting, wordt de drukste dag van 2018.

Foto: Mr T in DC (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond