Deel dit artikel
-

Weer 33.900 breedbandklanten minder bij VodafoneZiggo

VodafoneZiggo raakte afgelopen kwartaal weer 33.900 breedbandklanten kwijt, het gevolg van een inflatiecorrectie die volledig verkeerd viel bij klanten. Wel sloot het bedrijf meer zakelijke klanten aan, namelijk 5300, volgens voorlopige cijfers.

Het aantal vast-mobiele gebruikers bleef stabiel op 1,5 miljoen huishoudens. Het aantal mobiele aansluitingen steeg met 28.000 naar 5,3 miljoen. Mede daardoor heeft VodafoneZiggo 7,4 miljoen klanten (aansluitingen) tegen 7,3 miljoen een jaar eerder.

VodafoneZiggo eindigde desondanks in het rood, met een verlies van 58,3 miljoen euro tegen een winst van 166 miljoen een jaar eerder. Het bedrijf schrijft die verliezen roe aan zijn derivarenpotfolio en gestegen kosten. De omzet bleef stabiel, rond de 1 miljard euro, hoewel de zakelijke omzet met 9,1 procent daalde. De EBITDA daalde met 4,1 procent vergeleken met het derde kwartaal van vorig jaar.

Het bedrijf erkent de slechte positie op de breedbandmarkt: ‘De consumentenmarkt voor breedband internet is onverminderd uitdagend en concurrerend.’

Om het vertrek van nog meer breedbandklanten tegen de gaan heeft het bedrijf de internetsnelheden dit jaar al twee keer verhoogd en goedkopere abonnementen gelanceerd.

Ziggo biedt sinds afgelopen kwartaal in een exclusief partnership de streamingdienst SkyShowtime aan op Ziggo’s TV-platform als opvolger van het Movies & Series-aanbod.

Verder heeft Ziggo Sport zich verzekerd van de exclusieve uitzendrechten van drie grote atletiektoernooien. Hiermee blijft Ziggo Sport in ieder geval tot en met 2029 de rechtenhouder voor de Diamond League, Continental Tour en de World Indoor Tour.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond