Deel dit artikel
-

Weer kapitaalinjectie voor Business.com

Business-to-business-gids Business.com is er opnieuw in geslaagd geld op te halen. Het krijgt 6,5 miljoen dollar van Institutional Venture Partners. Dat is bovenop de 10 miljoen dollar die het in november al kreeg van Benchmark Capital.

Business.com kent een roemrijke geschiedenis. In de hoogtijdagen van het internet (1999) betaalde eCompanies alleen al 7,5 miljoen dollar voor de domeinnaam Business.com. Dat is nog altijd een miljoen dollar meer dan Institutional Venture Partners in deze financieringsronde neerlegde en is nog altijd een recordbedrag voor een enkele domeinnaam. Institutional Venture Partners is zeker geen onbekende partij. Eerder al investeerde het in internetbedrijven als AskJeeves en Excite.

Sinds Business.com in bedrijf is, heeft het maar liefst 75 miljoen op weten te halen. In 2001 maakte Business.com een herpositionering door en werd het van een business-to-business zoekmachine in plaats van een business portal, zoals het aanvankelijk was neergezet. Grote investeerders zagen veel in het idee om bedrijf vindbaar te maken op internet om op die manier bedrijvigheid te stimuleren. Business.com kreeg tijdens de eerste financieringsronde 61 miljoen dollar van onder meer Financial Times Group en uitgever McGraw-Hill.

Net als Google en Overture, staat Business.com ook gesponsorde links toe naast de gewone zoekresultaten. Dat vormt dan ook een belangrijke bron van inkomsten. Business.com dat opereert vanuit Santa Monica, Californie, concurreert met andere business-to-business zoekmachines zoals ThomasB2B en met Google. Jupiter Research zei onlangs in een rapport dat het verwacht dat de zoekmachinemarkt zich net als print en televisie zal ontwikkelen: in de toekomst zullen zowel de massa als specifieke doelgroepen (niches) bediend worden. Business.com zal zich op de laatste categorie richten.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond