Deel dit artikel
-

Weer rechtszaak Proximedia: ‘Het lijkt alsof er een kleuter op mijn toetsenbord heeft geramd’

De omstreden website-ontwikkelaar Proximedia heeft opnieuw een rechtszaak verloren, dit keer aangespannen tegen een eenmanszaak die ambachtelijk vervaardigde wenskaarten verkoopt.

Proximedia is al jaren negatief in het nieuws en de klachten komen ook al jaren op hetzelfde neer: agressieve verkooptactieken in combinatie met beloften die niet worden nagekomen. Bedrijven die weigeren te betalen worden voor de rechter gesleept: soms met succes, maar even vaak ook niet.

In de overeenkomsten tussen Proximedia en Impress.nl was onder meer vastgelegd dat het bedrijf de website ‘responsive’ zou maken om zo de vindbaarheid in Google te vergroten.

Het resultaat beviel Impress allerminst: ‘Ik ben de moeilijkste echt niet maar als ik naar de opzet kijk dan lijkt het alsof er een kleuter op mijn toetsenbord heeft geramd en mijn website verpest heeft. Alles is uit proporties.’

Na toezending van facturen was het bedrijf klaar met Proximedia. ‘Ik wil deze facturen wel betalen en daarna wil ik nooit meer wat van jullie horen’.

Ook wilde Impress dat de door Proximedia ontwikkelde website – die vol onjuistheden zou staan – werd verwijderd. Daaraan heeft Proximedia uiteindelijk gehoor gegeven.

Nadat het bedrijf een pittige rekening toestuurde, weigerde Impress die te betalen. In recoventie vorderde het eenmansbedrijf – inmiddels op de hoogte van tal van publicaties – dat Proximedia stopt met: ‘Haar wanpraktijken en wangedrag zodat het aantal klachten en rechtszaken verminderen; mensen op te lichten; het opzettelijk produceren van wanprestaties en deze te leveren aan hun klachten; het plegen van ‘smaadschrift’, zoals het met opzet wekenlang online laten van (kwalitatief slechte) website; chanteren en ander wangedrag; agressieve en misleidende handelspraktijken te verklaren tegenover de rechter in strijd met de waarheidsplicht.’

Zo zou Proximedia zich in de eerste contacten hebben gepresenteerd als medewerkers van Google Nederland of Google Partner.

De rechter meent dat Impress redelijkerwijs de conclusie heeft kunnen trekken dat Proximedia ‘in ernstige mate wanprestatie pleegde’. En dus mocht Impress de overeenkomsten die het had gesloten met Proximedia voor internetdiensten beëindigen zonder dat zij de contractuele opzegvergoeding – 40 procent van de resterende termijnbedragen – hoefde te betalen.

Een schadevergoeding aan Impress werd overigens niet toegewezen.

Deel dit bericht

6 Reacties

Henny

Zijn ze nou nog steeds bezig? 11 jaar geleden hebben ze bij ons hetzelfde geflikt ..wij hebben na 2 jaar procederen uiteindelijk ook gewonnen, maar heeft veel stress, ellende en geld gekost.

TvdH

Dinsdag 18 februari mag Proximedia zich in Brussel voor de strafrechter verantwoorden.

Talloze Belgische slachtoffers sluiten zich aan bij deze zaak.

14 uur Franstalige Rechtbank van de Eerste Aanleg

Jvh

Oplichters, die zelfs na tussenkomst advocaat, aan huis komen om nog verder af te dreigen.
Wansmakelijke organisatie en medewerkers

FA

Als startende ondernemer ook het slachtoffer geworden van deze maffia praktijken. Valse beloften en u garanderen dat het om 24 maanden gaat en blijkt dan uiteindelijk om 48 maanden te gaan. Bij een collega zijn ze er zelfs in geslaagd om hem onder valse voorwendselen het contract nog eens te laten verlengen, hij hangt er voor 6 jaar aan vast. Verschrikkelijk dat dit in deze tijd nog mogelijk is en dat zo’n bedrijf dit ongestraft kan doen.
Wat was de uitkomst van de rechtzaak op 18 februari? Want ik ben op zoek naar nog gedupeerden om als groep een proces aan te spannen tegen dit bedrijf.

Annouschka - Bvba Nousch Az-art

Beste
Ik ben nu 2 jaar verder en nog steeds heb ik geen nieuwe klanten gehaald uit mijn website en webshop.
Ook na veel pogingen om aanpassingen door te voeren en er zelf aan te veranderen, ziet het er al iets beter uit. Maar de indelingen en de foto balken zijn slecht ingedeeld, er zijn geen adressen opgebouwd en onlangs ,dmv een paar testmaoils van kennissen, blijkt het dat er mails geweigerd worden om toe te komen in mijn mailbox. Dus wie weet wat er zoal verloren gegaan is aan aanvragen. Het is een heel dure affaire en de video die ze destijds gelanceerd hebben, is eindelijk eraf gehaald want die strookte niet meer met mijn actuele locatie en activiteiten. Vorige maand nog iemand over de vloer gehad om het contract aan te oassen voor de facebook campagnes van 1filmpje naar 4 filmpjes te lanceren. Nu ik dit allemaal lees, vrees ik ervoor dat ze me ook een verlenging zullen aangesmeerd hebben. Kan dit juridisch, via test aankoop of unizo, verholpen worden? Ik wil niet langer mijn geld verkwisten aan deze amateurs.

Achmed van Beusichem - nvt

Wat een ellende jongens. Wat een ellende!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond