Deel dit artikel
-

Weeronline in handen van Infoplaza

Weeronline wordt per direct onderdeel van de Infoplaza Groep, waartoe ook merken als Weerplaza, Buienalarm en de zakelijke dienstverlening aan bedrijven behoren. Met de overname van Weeronline door Infoplaza wordt volgens het persbericht ‘het grootste weerplatform van de Benelux gecreëerd’.

Gezamenlijk heeft het platform meer dan 10 miljoen unieke bezoekers per maand via de sites en apps.

De investering en toekomstige groeiontwikkelingen worden mede mogelijk gemaakt door Bolster Investment Partners. Bolster verwerft een 42,5 procent belang in Infoplaza.

Infoplaza werd in 2008 opgerich door Menno Bom en René Westening. De weerinformatie wordt via websites en apps als Weerplaza en Buienalarm aangeboden aan consumenten in Nederland en België. Infoplaza levert verwachtingen aan o.a. De Telegraaf, AD, NOS, de Volkskrant, Nu.nl en aan een aantal regionale omroepen. Tevens is Infoplaza partner van verschillende mediapartijen, waaronder DPG Media, NOS en Mediahuis. Het bedrijf telt 70 collega’s op het hoofdkantoor in Houten en in Atyrau, Kazachstan.

Weeronline, opgericht in 2000 door weerman Gerrit Hiemstra, heeft samenwerkingen met verschillende media, waaronder het Nederlandse persbureau ANP. Sinds 2012 was Weeronline onderdeel van het Duitse beursgenoteerde Holiday Check Group AG.

Foto Pixabay

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond