Deel dit artikel
-

Wehkamp zet Shopping Ads-tool in van Producthero

Wehkamp heeft zijn Shopping-campagnes in Google overgezet naar CSS-partner Producthero uit Amsterdam.

Mitch Komen, digital marketeer bij Wehkamp, over de reden tot automatisering: “Om onze Google Shopping-campagnes verder te kunnen optimaliseren zijn wij in het verleden veel bezig geweest met het handmatig en feed-based optimaliseren van productcontent voor shopping ads.” Handwerk schaalt echter niet voldoende.

Het systeem dat Wouter Veenboer met zijn team ontwikkelde kan dat wel. “Ze werken met een datafeed met alle productcontent erin. Ons systeem kijkt naar waar consumenten naar zoeken en wat er ontbreekt aan de producttitels en wat moet je toevoegen om de vindbaarheid te verbeteren.”

Het resultaat van de werkwijze is dat Wehkamp bij een gelijk budget een groter bereik kan realiseren, want het toont gerichter meer reclame. Dat levert in potentie dan ook meer kopende klanten op.

Producthero bedient meer dan 1.500 Shopping-adverteerders en 150 bureaupartners als wederverkopers in 21 Europese landen.

Foto: FaceMePLS (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond