Deel dit artikel
-

Wehkamp heeft exclusieve rechten van CoolCat verworven

Wehkamp heeft exclusieve rechten van CoolCat verworven. CoolCat, bekend om de kleding voor kinderen, heeft een sterke positie in de Europese modesector. Vanaf 1 juni zijn de collecties van CoolCat exclusief verkrijgbaar bij Wehkamp en Kleertjes.com.

De overeenkomst past in de strategische ontwikkeling van Wehkamp, zo zegt de retailer. Wehkamp wil ‘Nederlandse gezinnen het beste en meest inspirerende online aanbod (kinder)kleding en -accessoires aanbieden en de beste online winkelervaring geven’.

CoolCat is in 1979 opgericht door Roland Kahn en zijn toenmalige vrouw Gaby. De droom was om een hip teener- en kindermerk in de markt te zetten voor scherpe prijzen zodat iedereen er op school leuk uit kon zien. In de jaren die volgden, werd CoolCat een landelijk bekend merk en ook in België, Luxemburg en Noord-Frankrijk sloeg de formule aan. CoolCat groeide succesvol uit tot maar liefst 135 winkels en 150 miljoen euro netto omzet.

Na de moeilijke periode tussen 2017 – 2019, werden de fysieke winkels van CoolCat gesloten en werd door Cool Investments besloten om te focussen op de kindercollectie en het onlinekanaal, waarbij Wehkamp een prominente rol speelde.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond