Deel dit artikel
-

Wehkamp.nl wint e-mailmarketingprijs

In volume de grootste commerciële verspreider van e-mailnieuwsbrieven in Nederland zijn werpt blijkbaar zijn vruchten af. Bij een pan-Europese audit van onderzoeker Responsys is Wehkamp.nl gekroond tot Industry Leader in e-mailmarketing.

De klantgerichte en gesegmenteerde aanpak van Wehkamp op het gebied van e-mailmarketing was voor Responsys reden om de webwinkel de titel Industry Leader mee te geven.

Iedere dinsdag en vrijdag verstuurt Wehkamp anderhalf miljoen e-mailnieuwsbrieven naar haar klanten. "De gemiddelde levensduur van een e-mailadres is bij ons ook veel langer dan bij andere partijen. Dat wil ook wat zeggen", aldus een woordvoerster van Wehkamp.

Roelof Jousma, directeur Marketing Services: "We zijn weliswaar Industry Leader, maar er liggen nog veel uitdagingen om de klanten op maat via e-mailcampagnes te informeren en aanbiedingen te doen."

Wehkamp plaatste ook de eerste Nederlandse video ad op YouTube. Met iets meer dan 8.000 views is het de vraag of het succes in bereik gezocht moet worden. "Met de video ad hebben we onze voortrekkersrol bevestigd. In dat licht moet je het succes zien. In het verleden waren we ook één van de eerste grote bedrijven met een website", meent een woordvoerster.

Sinds de transformatie van postorderbedrijf naar online retailer is de omzet via internet ieder jaar gestegen. Op dit moment wordt ruim 80 procent van de omzet gerealiseerd via Wehkamp.nl. E-mailmarketing vormt momenteel het belangrijkste verkoopkanaal.

Deel dit bericht

6 Reacties

baz

zouden ze niet eerder een boete moeten krijgen :p

Wouter Theijsmeijer

Respecteer je klant en luister naar je klant. Zo simpel als je het kunt zeggen of opschrijven, zo moeilijk lijkt het in de praktijk. Email marketing bestaat al weer jaren en helaas misbruiken veel bedrijven de mogelijkheden. Toch is het nog steeds een zeer krachtig en uitstekend marketing/communicatie middel om kosten effici?nt en succesvol te communiceren met klant en relatie. Wehkamp laat hier zien dat email marketing niet altijd over spam hoeft te gaan en dat indien goed en netjes ingezet het niet alleen een meerwaarde is voor de organisatie, maar ook voor de ontvanger. Wouter Theijsmeijerwww.ematters.nl

Peter Smid

Als er wordt gekeken naar de volumes dan verdienen ze zeker een prijs. Ik krijg echter minimaal twee keer per week een e-mail van Wehkamp. Waarschijnlijk val ik in de doelgroep, omdat ik het laatste half jaar twee keer heb gekocht en netjes direct heb betaald. Hetgeen in de mails staat, is echter totaal niet afgestemd op mijn behoefte. Terwijl ze toch een voorzichtige schatting kunnen maken op basis van mijn aankoop- en klikgedrag. Ik heb ze een stuk of 10 mails de kans gegeven, maar ben afgehaakt bij Wehkamp en de mails gaan zonder te lezen naar de spam folder. Zonde, gemiste kans.

ruben van eijk

Eens met Peter. Het jammerlijke is ook dat ze die mails die linea recta de spambox/prullenbak in verdwijnen meerekenen in bereik. Dus of die prijs nu helemaal een correcte vertaling is van resultaat valt te betwijfelen.

Mr email

En welk email marketing pakket werkt Wehkamp? Dat zou de volledigheid van het bericht ten goede komen!

Dammertje

Ik vind het bereik geweldig, maar ben niet enthousiast over de inhoud van de e-mail. Ik vind hem veel te breed en niet afgestemd op mijn interesses of aankoopgedrag. Ik delete de nieuwsbrief gelijk, wordt nooit getriggerd deze te lezen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond