Deel dit artikel
-

Wehkamp stopt AR in app om make-up te laten testen

Wehkamp zet augmented reality in zodat zijn klanten make-up kan testen op de smartphone, als ware dat een digitale spiegel.

De zogeheten Magic Mirror is vandaag geïntroduceerd aan de gebruikers van de winkelapp. Voor de productgroep make-up is dat nieuw, voor meubelen bestaat deze functie al sinds 2018. Op vergelijkbare manier kunnen klanten van Coolblue bijvoorbeeld in de app een voorbeschouwing krijgen van hoe een nieuwe televisie zich verhoudt in de setting van dat huishouden.

Met de nieuwe functie moet het makkelijker worden om make-up te testen in digitale setting. De tool is in de Wehkamp-app is op de productpagina te activeren door middel van de button ‘test het nu op je gezicht’. Momenteel is hij beschikbaar voor een deel van de collectie, maar wordt uitgerold naar de hele make-upwinkel.

Eind vorige week lanceerde ook Google een dergelijke tool voor dames die cosmetica shoppen. De techreus maakt daarbij gebruik van data van ModiFace en Perfect Corp.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond