Weinig animo voor Twitter Blue

Twitter Blue, de dienst waarmee gebruikers van het microblog een blauw identificatievinkje kunnen kopen, loopt totaal niet volgens onderzoeker SimilarWeb.
Dat bedrijf stelt dat er in maart slechts 116.000 nieuwe abonnees bij zijn gekomen. De pagina om het abonnement te kopen werd door zo’n 2,6 miljoen mensen bezocht. Oftewel: het gros van de bezoekers wil dus niet betalen.
In februari waren er minder dan 300.000 Twitter Blue-abonnees, nog geen 1 procent van het aantal maandelijkse gebruikers van Twitter.
Abonnees die zich via mobiele apps aanmelden tellen niet mee, net als groepsaanmeldingen die organisaties doen voor hun personeel. Het beeld is dus niet compleet.
Musk heeft vol ingezet op Twitter Blue om de inkomsten voor Twitter te genereren, maar komt met veel te hoge tarieven voor bedrijven en organisaties, die voor 1000 dollar per maand (!) een gouden vinkje kunnen krijgen. Ee blauw vinkje is er alleen voor individuen.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
2 Reacties
Seb
$8 per maand voor enkel een blauw vinkje en wat niet noemenswaardige features is gewoon te weinig waar voor je geld. Daar heb je immers zelfs al een Netflix-account voor of twee Amazon Prime abonnementen.
Musk zal heel wat meer waarde moeten creëren voor de gebruiker, alvorens deze bereid is een dergelijk bedrag te willen betalen.
Satanael
Voorheen was zo’n blauw vinkje een echt status symbool; jou onboeiende mening was dan net even wat belangrijker en “meer waar” als die van bijvoorbeeld Henk uit de volkswijk met een LTS diploma’tje..
Ik snap overigens nog steeds niet dat mensen met veel volgers beter worden beschouwed als mensen die dat niet hebben… Ik vind het eigenlijk meer aantonen dat je gewoon geen leven hebt en super oppervlakkig bezig bent om zo populair mogelijk te zijn; super kinderachtig…