Deel dit artikel
-

Wekelijkse DooH-campagne toont Zweden CO2-uitstoot

Inwoners van de Zweedse hoofdstad Stockholm krijgen wekelijkse actuele informatie over CO2-uitstoot van het land op digitale billboards te zien. Hiertoe slaan twee start-ups uit de data- en analyticshoek de handen ineen.

Doconomy en Kayrros verzamelen uitstootinformatie over een aantal sectoren, zoals energie, industrie en transport, en brengen die tot leven in het Zweedse straatbeeld. De campagne wordt wekelijks herhaald om het bewustzijn onder de inwoners van de stad te vergroten. Enkel met actuele data breng je het onderwerp tot leven en mensen in beweging, aldus de start-ups.

De timing van het initiatief komt niet uit de lucht vallen. Zweden is gastheer van de World Environment Day 2022, een bewustwordingsproject dat met de Verenigde Naties wordt georganiseerd.

Als de partijen het volhouden, zullen ze tot 2030 met enige regelmaat de ontwikkeling van de Zweedse uitstoot op abri’s in de hoofdstad tonen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond