Deel dit artikel
-

Wereldwijd Ecommerce keurmerk lanceert in twaalf landen

Deze week heeft non profit-organisatie Ecommerce Foundation het eerste wereldwijde ecommerce keurmerk Safe.Shop gelanceerd. Doel is het online consumentenvertrouwen helpen te versterken en wereldwijd digitale handel te stimuleren.

Hoewel cross-border-commerce in 2017 met 17 procent groeit, worden zowel consumenten als webwinkeliers geconfronteerd met een gebrek aan vertrouwen. Consumenten zijn terughoudend met het bestellen bij buitenlandse webwinkels.

Om vertrouwen te winnen, biedt het zoeken naar een lokaal keurmerk een oplossing. Bedrijven die meerdere markten willen betreden, moeten echter in elk land door afzonderlijke partijen gecertificeerd worden. Het afzonderlijk certificeren voor nationale keurmerken compliceert zaken en is vooral complex voor webwinkels in het midden- en klein bedrijf. Safe.Shop moet dat proces vereenvoudigen.

In de komende drie maanden zal Safe.Shop in 12 landen gelanceerd worden om de nieuwe processen en systemen te optimaliseren. De eerste deelnemende Ecommerce Keurmerkpartners zijn de nationale associaties van Brazilië, China, Kroatië, Hongkong, Duitsland, IJsland, Japan, Maleisië, Rusland, Roemenië, Senegal, Zwitserland en Nederland.

Webwinkels kunnen via hun nationale ecommerce-associatie of via safe.shop een keurmerk aanvragen. Het doel is om volgend jaar uit te breiden naar 30 landen.

Het keurmerk wordt operationeel beheerd door de Ecommerce Foundation, waartoe ook Thuiswinkel.org behoort.

 

Dit bericht is 47 keer gedeeld

2 Reacties

Bram

Slechter dan thuiswinkel.org zal het niet zijn.

Remi van Beekum

Da’s dus geen wereldwijd keurmerk. Het is een 12-landen-keurmerk. Maar goed, je moet ook ambitie hebben natuurlijk…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond