Deel dit artikel
-

Wereldwijd omzetrecord bij Shopify tijdens Black Friday en Cyber Monday

De ruim 1,7 miljoen retailers die gebruik maken van e-commerce platform Shopify hebben in het weekend rond Black Friday en Cyber Monday 6,3 miljard dollar omgezet. Van 26 november tot 29 november steeg de totale verkoop met 23 procent ten opzichte een jaar eerder.

De piekverkoop bedroeg 3,1 dollar miljoen op Black Friday. Wereldwijd gaven meer dan 47 miljoen consumenten in het weekend gemiddeld 100,70 euro per bestelling uit. Vorig jaar was dit 89,20 dollar.

Nederlandse consumenten kochten bij een Shopify-winkel voor een gemiddeld aankoopbedrag van 77,83 euro per persoon (vergeleken met 68 euro in 2020). Kleding & accessoires waren de populairste productcategorie onder Nederlandse consumenten, gevolgd door Health & beauty en Home & Garden. Het aandeel van de mobiele aankopen in de totale online aankopen bedroeg 71 procent.

Het aantal aankopen nam met 87 procent toe ten opzichte van vorig jaar. Daarnaast kwam bijna de helft van het totaal aantal online bestellingen bij Nederlandse retailers van buitenlandse kopers. Vooral voor consumenten uit Duitsland, de Verenigde Staten en België waren de Nederlandse webwinkels een populaire bestemming.

In de VS gaven consumenten met Cyber Monday in totaal 10,7 miljard dollar uit, een daling van 1,4 procent ten opzichte van het niveau van een jaar geleden, volgens Adobe Analytics. Belangrijkste reden van de vertraging is dat consumenten dit jaar eerder zijn begonnen met kopen.

Adobe verwacht dat de digitale omzet van 1 november tot 31 december 207 miljard dollar zal bereiken, wat een recordwinst van 10 procent zou betekenen.

Foto Shutterstock

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond