Deel dit artikel
-

Wharton Award voor innovatief onderwijs

Het vak Principles of Policy Analysis van Alexander den Haan van de TU Delft heeft op het Reimagine Education congres de tweede prijs gewonnen in de categorie Hybrid Learning, een combinatie van online en ‘on campus’ onderwijs. Op het congres staat onderwijsvernieuwing centraal: universiteiten en hogescholen uit de hele wereld presenteren er voorbeelden van onderwijs dat op een nieuwe manier wordt aangepakt.

Den Haan heeft samen met Fieke Miedema en andere studenten, het vak volledig opnieuw opgezet in een innovatieve hybrid (of blended) vorm. Voorheen bestond het vak uit traditionele hoorcolleges, maar in de nieuwe opzet geven de studenten zelf hun leerproces vorm en passen hun eigen kennis en ervaringen toe.

Ze kunnen de informatie op verschillende manieren tot zich nemen: via online colleges door de docent en voormalig studenten, een boek, een spreekuur voor vragen, uitgebreid groepswerk en opdrachten met regelmatige feedback.

Door deze manier van werken leren de studenten van dit bachelorvak van Technische Bestuurskunde niet alleen de inhoud van het vak, maar leren ze ook zelf hun studie te plannen. Het slaagpercentage is gestegen van 40 naar ruim 90 procent.

Dit najaar is het vak tevens aangeboden als gratis online cursus (MOOC) Solving Complex Problems. 28.000 studenten wereldwijd nemen er aan deel.

Voor de prijzen die werden uitgereikt tijdens Reimagine Education, waren zo’n 500 projecten uit de hele wereld voorgedragen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond