Deel dit artikel
-

Wibra zamelt met app plastic verpakkingen in voor recycling

Wibra is in zijn winkels gestart met het inzamelen van plastic consumentenverpakkingen voor recycling. Klanten worden aangemoedigd om lege plastic verpakkingen die ze bij Wibra hebben gekocht terug te brengen, maar ook de verpakkingen die uit andere winkels komen. Voor elke teruggebrachte verpakking krijgt de klant kortingspunten in de zogeheten Impackt-app.

Jaarlijks gebruikt de gemiddelde Nederlander 48 kilo aan plastic verpakkingen. De meeste daarvan worden niet gerecycled. Wibra wil daar met deze actie, die begint als pilot, verandering in brengen.

Consumenten kunnen vanaf september de lege plastic verpakkingen van producten zoals schoonmaakmiddelen, verzorgingsproducten en wasmiddelen terugbrengen naar de winkel.

Wibra start de pilot samen met Impackt, dat een app heeft ontwikkeld waarin klanten kunnen bijhouden hoeveel ze hebben teruggebracht. In de 25 filialen waar de pilot plaatsvindt staan speciale bakken voor lege plastic verpakkingen. Via de Impackt-app kunnen klanten de streepjescode van het teruggebrachte product en de QR-code op de bakken scannen. In de app zien klanten wat de CO2-impact van hun bijdrage is. Voor elke ingeleverde verpakking krijgt de klant punten, die in de app kunnen worden verzilverd voor kortingsbonnen op producten bij de Wibra-winkels.

De proef vindt de komende vier maanden plaats in 25 filialen in Noord- en Zuid-Holland.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond