Deel dit artikel
-

Winkelclub BuyVIP verdubbelt omzet

De Europese besloten winkelclub BuyVIP zag de omzet met 104 procent groeien in de eerste zes maanden van het jaar. Het bedrijf streeft naar een jaaromzet van 100 miljoen euro.

Dat blijkt uit een marktbericht van het van oorsprong Spaanse bedrijf. Absolute omzetcijfers geeft het bedrijf niet, enkel percentages om toch enig zicht op de ontwikkelingen te geven.

BuyVIP is een private onderneming waar geregistreerde leden met kortingen tot 70 procent mode- en lifestyleproducten kunnen kopen. De online aanbiedingen, die per e-mail bekend worden gemaakt, geld maar voor korte duur. Door weinig overheadkosten en directe relaties met fabrikanten kan het bedrijf forse kortingen geven.

In het eerste halfjaar van 2010 waren er 344 merken die 459 items in de verkoop brachten bij de 6 miljoen leden van de ‘shopping community’.

De gemiddelde omzet per klant nam afgelopen jaar met 33 procent toe.

BuyVIP is sinds een klein jaar in Nederland actief. Het bedrijf ging in 2006 van start in Spanje, waar nog steeds de helft van de klanten vandaan komt, en breidde in de loop van de tijd uit naar Duitsland, Oostenrijk, Polen, Portugal en Italië.

De verwachting is dat het bedrijf dit jaar voor zo’n 100 miljoen euro zal realiseren. Dat moet mede voortvloeien uit de verwachte omzetverdubbeling voor het tweede half jaar.

In Nederland kennen we naast BuyVIP ook ondernemingen als 42hrsclub, Brandfield, Vente Exclusive, het Amerikaanse Groupon en ShopVIP.

BuyVIP kreeg vorig jaar een kapitaalinjectie van 20 miljoen dollar van Bertelsmann, 3i, Kennet Partners en Active Capital Partners.

Foto: Christopher Peterson (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond