Deel dit artikel
-

Winkeliers verstouwen ruim dertig miljard dollar via Shopify

De waarde van de winkelomzetten via e-commerceplatform Shopify verdubbelde afgelopen jaar tot 30,9 miljard dollar. Beleggers belonen het resultaat met een koersstijging van 3 procent, mede omdat Shopify eindelijk nettowinst boekt.

Het coronavirus brengt ondernemers wereldwijd ertoe zich op grote schaal op digitale verkopen te richten. Immers, fysieke winkels hebben de vrijheden van 2019 nog niet terug. Daarnaast willen groothandels en fabrikanten van hun afhankelijkheid van fysieke retailers af. Ook zij openen webshops.

De investeringen die Shopify afgelopen jaren deed om kleine en grote winkels te kunnen bedienen, ook zij die internationaal werken, betalen zich nu uit. Zo laten de kwartaalcijfers zien.

Abonnementen op de verkopersdienst leverden een omzet van 245 miljoen dollar op (+48%). Het faciliteren van diensten als payments, shipping, financiering en point-of-sale hardware leverde 522 miljoen dollar omzet op (+132%).

In de kas zit nu drie miljard dollar. Dat is in theorie vrij besteedbaar, bijvoorbeeld om zijn fullfillmentdiensten uit te breiden of voor overnames. Dat bedrag ligt drie keer hoger dan vorig jaar.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond