Deel dit artikel
-

Winkelnavigatietest Albert Heijn en Philips half juni van start

De winkelnavigatietest bij die bij Albert Heijn in Hoofddorp zou plaatsvinden is uitgesteld tot half juni. Dat meldt Distrifood.

De test wordt opgezet in samenwerking met Philips en is bedoeld om in de winkel te navigeren naar producten die men wil aanschaffen. De klant ziet op het scherm van zijn smartphone een blauwe stip op een plattegrond van de winkel, in dit geval de Albert Heijn in winkelcentrum Floriande.

AH wil vooral weten of er bij gebruikers behoefte is aan een dergelijke toepassing, maar ook of het nauwkeurig genoeg is. Voor de plaatsbepaling gebruik gemaakt van de frequentie van ledverlichting.

Het is zeker niet de eerste test met indoor navigatie. Aisle411 en Walgreen deden dat al eerder in de VS, maar dan met augmented reality.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond