Deel dit artikel
-

Winkelpersoneel Louis Vuitton krijgt klantinformatie op mobiel

Winkelpersoneel van het exclusieve modemerk Louis Vuitton krijgt terminals waarmee ze in één oogopslag alle persoonlijke en historische informatie over klanten kunnen zien.

Daartoe treft het merk momenteel de technische voorbereidingen. In meer dan 460 winkels over de hele wereld zullen de medewerkers worden uitgerust met speciale mobiele dragers. Het is nog niet duidelijk of telefoons of tablets zijn.

Met een blik op het scherm weet het drieduizend koppen tellende personeel wie iemand is en welke aankopen, vragen of suggesties ze ooit hebben gedaan. De klant wordt daarmee niet een toevallige passant, maar een ‘persoonlijk bekende’ die binnenkomt.

Het zijn niet de Fransen zelf die deze multichannelbenadering aan de markt bekend maken. Het is Marc Benioff die dat zich in een voetnoot van zijn presentatie aan de financiële markt laat ontglippen. Benioff is de algemeen directeur van Salesforce.com, een bedrijf dat cloud hosted CRM-diensten levert.

Salesforce.com vaart wel. De kwartaalomzet steeg afgelopen jaar met 31 procent en nadert de miljard dollar. Voor het hele jaar verwacht de onderneming een verkooptotaal van rond de vier miljard dollar.

Het Europese winkelnetwerk van Louis Vuitton:

Foto: scarletgreen (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond