Winst retailmedia verdubbeld bij MediaMarkt
Het moederbedrijf van MediaMarkt heeft de winst uit retailmedia afgelopen jaar zien verdubbelen.
Dat klinkt iedere bestuurder als muziek in de oren, zeker als het om zo’n nieuwe tak van activiteiten gaat als deze. Aan de financiële markt vertelt het bedrijf echter niet om geld het in totaal nu gaat.
De enige indicatie die CECONOMY in zijn kwartaalverslag geeft, is dat de omzet uit retailmedia over het vorige boekjaar achttien miljoen euro bedroeg. Andere retailbedrijven die zich bezighouden met deze nieuwe vorm van reclamemaken, vertellen zichzelf dat ze winstmarges tot wel zeventig procent kunnen realiseren. Het is niet bekend hoe dicht MediaMarkt bij dit percentage zit.
Eerder deze week publiceerde de Duitse elektronicaverkoper de cijfers over het derde kwartaal van zijn gebroken boekjaar.
Het doel is over twee jaar een omzet te boeken met retailmedia van ruwweg 45 miljoen euro. Dat is bijster weinig op een concernomzet van vijf miljard euro per drie maanden. Een kwart van de online verkopen wordt gerealiseerd via digitale kanalen (+10,9%).
Foto: Megan (Markham) Bucknall
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
1 Reacties
Ronald
“dat klinkt als muziek in de oren…”
“vertellen zichzelf dat”
“bijster weinig”
Weer zo’n lekker enthousiast blogje over de cijfers van MM, net als 3 maanden geleden: https://www.emerce.nl/nieuws/retailmedia-blijft-peanuts-mediamarkt
In mijn ogen onnodig. Op een ebit van 243 miljoen is een additionele 45 miljoen euro omzet met een marge van 70% voor elke CFO of aandeelhouder super interessant. Dat zou namelijk een toename van bijna 13% op je ebit betekenen mocht alles uitkomen zoals geschetst.