Deel dit artikel
-

Xavier van Leeuwe wordt CEO Digital Marketplaces van Mediahuis

Xavier van Leeuwe, vandaag nog Director Consumers bij Mediahuis Nederland, neemt vanaf 1 september de rol op van CEO Digital Marketplaces bij Mediahuis groep. Van Leeuwe volgt hiermee Paul Verwilt op.

Deze laatste zal zich binnen zijn bestaande functie als COO van Mediahuis groep en lid van het directiecomité, nog sterker toeleggen op de verdere uitbouw van nieuwe businessmodellen via Mediahuis Ventures, alsook toekomstige acquisities.

De markt van de digitale marktplaatsen is de voorbije jaren sterk geëvolueerd. Mondiale spelers deden hun intrede, technologische innovaties volgden elkaar in sneltempo op en data en het slim inzetten ervan, werden een belangrijk onderdeel van het businessmodel.

Binnen deze uitdagende context wist Mediahuis naar eigen zeggen sterke posities uit te bouwen in de markten jobs en recrutering (o.a. Jobat.be, Jellow.be, Jellow.nl), housing (o.a. Zimmo.be, Jaap.nl) en automotive (o.a. Gaspedaal.nl, AutoTrack.nl, CarsIreland.ie, Cartell.ie).

Xavier van Leeuwe is sinds 2010 werkzaam bij Mediahuis groep, oorspronkelijk als Director Marketing & Data bij NRC Media en sinds 2017 als Director Consumers bij Mediahuis Nederland. Als CEO Digital Marketplaces zal hij rapporteren aan Paul Verwilt, COO Mediahuis groep.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond