Deel dit artikel
-

Xs4all werpt blokkade telemarketeers op

Telemarketeers en stalkers krijgen het moeilijk met de telefonische ‘antispamdienst’ die de providers Xs4all en Solcon introduceren.

Los van elkaar introduceerde zowel Solcon als Xs4all vanochtend een telefoonfilter dat het leven van telemarketeers en stalkers zuur kan maken. Klanten met een telefonie-abonnement bij een van genoemde aanbieders kunnen via het web of op hun telefoon aangeven welke personen, nummers of nummerblokken ze nooit meer aan de lijn willen krijgen.

De woordvoerder van Xs4all: "Op basis van onze eigen ervaringen merken we dat er behoefte aan zo'n filter is. Veel mensen irriteren zich aan telemarketeers die precies rond etenstijd bellen. En de items in consumentenprogramma's op tv hierover zijn talloos."

De christelijk georiënteerde provider Solcon laat zijn klanten anonieme belletjes weren. Net als bij zijn collega-provider laat Solcon nummers permanent of enkel tijdens bepaalde tijdsvakken blokkeren.

De 'spamfilters' werken ook als de beller zijn nummerherkenning heeft uitgezet. Telefooncentrales moéten weten wat het nummer van de beller en gebelde is. Anders kan het gesprek niet worden opgebouwd. Pas op het moment dat het gesprek van de centrale naar de klant gaat, gaat de nummeronderdrukking aan. Solcon en Xs4all bekijken daarom in de VoIP-centrale wat de zogeheten Caller ID is. Op basis daarvan worden nummers en nummerblokken op verzoek gratis geblokkeerd.

Peter van der Vlies, directeur van Solcon uit Dronten, zegt: ",,We stappen binnenkort ook volledig in mobiele telefonie en mobiel internet. Onze ontwikkelafdeling in Roemenie is bezig met allerlei eigen oplossingen voor zogenaamde push e-mail, gedeelde agenda’s en andere geavanceerde internet-oplossingen voor met name zakelijke gebruikers."

Het Drontense bedrijf heeft 60.000 klanten. Xs4all heeft 294.000 breedbandklanten.

Bron foto: Clinton Steeds (CC) 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond