Deel dit artikel
-

Yourhosting wijzigt wachtwoorden e-mail accounts na hack

Het Zwolse hostingbedrijf Yourhosting wijzigt uit voorzorg de wachtwoorden van e-mailaccounts nadat een onbevoegd persoon via een hack mogelijk toegang heeft gekregen tot onversleutelde inloggegevens.

Het is onduidelijk of er daadwerkelijk data gelekt is en welke e-mailadressen hierbij mogelijk betrokken zijn, zegt het hostingbedrijf.

Alle klanten zijn geïnformeerd en hebben instructies ontvangen om een nieuw veilig wachtwoord in te stellen. Het onderzoek naar de toedracht is ondertussen in volle gang.

De hacker heeft cryptomunten geëist, maar daar gaat Yourhosting niet op in. ‘Yourhosting onderhandelt niet met hackers en we geven dan ook geen gehoor aan de eis.’

Het bedrijf heeft melding gemaakt bij de Autoriteit Persoonsgegevens van het mogelijke datalek. Ook heeft het bedrijf aangifte gedaan bij de politie.

Deel dit bericht

11 Reacties

Hans Heinen

Ik ben dus helemaal niet in kennis gesteld, hoe zou dat ook moeten als we onze mail niet meer kunnen lezen omdat ze zonder aankondiging de wachtwoorden hebben gewijzigd. Ik probeer nu al uren mijn wachtwoorden te wijzigen wat niet lukken wil. Yourhosting is onbereikbaar.

Shanna

Zie boven. Om je wachtwoord te wijzigen heb je een wachtwoord nodig. Welk wordt niet aangegeven. Alleen dat YH het gereset heeft. En voor de rest mag je het zelf uitzoeken. YH is onbereikbaar.

Suzanne - Yourhosting - Yourhosting

We begrijpen dat deze situatie vragen oproept. Heb je hulp nodig met het instellen van je e-mail, bekijk dan deze pagina: https://info.yourhosting.nl/instructies-klanten. Hier houden wij onze klanten op de hoogte van mogelijke ontwikkelingen.

We proberen iedereen zo snel mogelijk te helpen via onze klantenservice https://www.yourhosting.nl/support/. We hopen op je begrip dat de wachttijden kunnen oplopen.

Reinder

Via de app ondersteuning prima en snel geholpensavonds om 20.30…… even wat gegevens ter controle moeten geven en kreeg toen op een door mij aangegeven mailadres een link om een nieuw wachtwoord in te stellen. Wel even wat gedoe, maar prima geholpen en opgelost. Dik voor mekaar

Jan

Ook ik heb het zelf uit moeten zoeken
Vraag mij ook af hoe ze mij bericht moeten sturen, als het wachtwoord veranderd is kan ik geen mail meer ontvangen
Heb het nu bijna weer in orde IPhone en iPad helaas mijn mail nog niet.
Wacht nog op bericht van your Hosting ??

A. J. Zuyderhoff

Hoe kan ik mijn mailbox weer activeren?

Marjan

Jullie geven aan : ‘Het is onduidelijk of er daadwerkelijk data gelekt is en welke e-mailadressen hierbij mogelijk betrokken zijn’.
Hoe en wanneer wordt duidelijk of en welke data en emailadressen uit mijn mailbox zijn gelekt?

Albert

Beste Suzanne,
Ik heb gisteren zsm een nieuw wachtwoord ingesteld in mijn.yourhosting.nl Via webmail en via mobiel mailapp had ik weer toegang, maar aanpassing van wachtwoord in outlook 2019 levert foutmelding op. Ik heb het goede server nummer en poort nummer vanuit hosting manager overgenomen, zonder resultaat. Is de beveiliging instelling wellicht aangepast? Kunnen die instellingen voor outlook ook gepubliceerd worden ajb?

M

Beste Suzan,

Helaas stelt u organisatie erg teleur!! U verzoekt een stappenplan te volgen waarna u vervolgens een e-mail stuurt na aanpassing wachtwoord?? Helaas heb ik niet de mogelijkheid in te loggen in mijn e-mail nog mijn account dit is juist het probleem!!! Na vele malen verzocht te hebben via whatsapp te reageren kreeg ik een zelfde uitleg en het verzoek een stappenplan te volgen. DIT WERKT NIET EN VRAAG BELEEFD EEN OPLOSSING DIE WERKT!!

B. Larkens

Inderdaad nog steeds problemen. Ik moet de mailpaswoorden resetten. Maar inloggen op de Hostingmanager waar je dat dus moet doen, lukt ook al niet. Oftewel resetten kan niet.
Het bedrijf is onbereikbaar en laat ook geen status zien op de website hoe het er nu voor staat… Dit doet veel pijn…
Wel terecht dat ze weigeren te betalen, maar dit helpt ons nu niet verder. Een chatbot voor alle communicatie in deze situatie is natuurlijk een no-go lachertje…

B.Larkens

Maandagmiddag zag ik dat de supportchat weer bemand was. Gauw contact gelegd in binnen 15 minuten was ik weer in de hostingmanager en kon ik de nieuwe paswoorden bij de mailboxen onvoeren. Opgelost! Het is best heftig zo’n hack en veel werk als er 25000 mail paswoorden en andere paswoorde gereset zijn. Dan loopt alles vast. Gelukkig nu weer werkend. Dank Yourhosting!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond