Youseum lanceert Pop-Up-concept in Oberhausen

Vandaag viert het Instagrammuseum Youseum de opening van een nieuw concept in het Westfield CentrO in Oberhausen, Duitsland. Na verschillende locaties in Nederland en Zweden, wordt Oberhausen de vierde Europese locatie van Youseum.
Youseum Oberhausen is het eerste Youseum Pop-Up-concept, een nieuw ontwikkelde virtuele ervaring die de bezoeker ‘uitdaagt om te onderzoeken hoe we ons uiten in de digitale sfeer’.
Medeoprichter Koen Derks heeft het idee voor Youseum afgekeken van een museum voor het maken van selfies in New York. Daar werkte hij enige tijd als bankier in de fusie- en overnamepraktijk. Vanuit New York zette hij zijn familie aan het werk: broer Jetse en neef Joep Heusschen, die net zijn studie Technische Bedrijfskunde in Groningen had afgerond.
De starters hadden het geluk dat ze in Amsterdam, op een steenworp afstand van het Amstelstation aan de Weesperzijde, een antikraakpand konden huren tegen zeer lage kosten.
Niet lang daarna werd een tweede vestiging geopend in de nieuwe Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam.
De Duitse Pop-Up locatie komt met 15 verschillende belevingen, waaronder de French couch en Groene Badkuip. Daarnaast bevat de Pop-Up enkele all time Youseum-klassiekers, zoals de Ballenbak en de Bank of You, waar je kunt verdrinken in het geld.
Een suikerspin en ijsje zijn inbegrepen in de ticketprijs.
De locatie voor Oberhausen stond al enige tijd op de planning.
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond