Deel dit artikel
-

YouTube laat filmmakers zelf advertenties verkopen

Binnenkort kunnen professionele producenten van content hun eigen advertenties verkopen op YouTube-kanalen. De opbrengst wordt gedeeld met de producent en YouTube.

Er zijn plannen om aan de onderkant van de video’s uitklapbare reclame te tonen en displays op de pagina waarop de video wordt getoond. Dat meldt AdvertisingAge.

Google wist onlangs nog het marktleiderschap in de online videomarkt te verstevigen. Met meer dan 4,3 miljard views kon 38 procent van alle bekeken filmpjes in maart toegeschreven worden aan Google. Dat bleek uit onderzoek van ComScore. Van de 4,3 miljard video’s die op de sites van Google werden bekeken in de Verenigde Staten, was maar liefst 98 procent afkomstig van Google-dochter YouTube.

Ondertussen heeft Google dochter YouTube nog niet winstgevend weten te maken. Dit heeft binnen het bedrijf wel een hoge prioriteit.

Volgens AdvertisingAge is Revision3 al bezig om advertenties te verkopen op YouTube waarbij ze hiervoor contact hebben met sponsor GoDaddy.

YouTube verkoopt advertenties per categorie als bijvoorbeeld muziek of komedie en niet zozeer gericht op specifieke filmpjes. Met de nieuwe optie krijgen producenten zelf de mogelijkheid om de omgeving waarin hun video wordt geplaatst zelf meer in de hand te houden.

Shiva Rajaraman, product manager bij YouTube liet AdvertisingAge weten bezig te zijn met de ontwikkeling van advertentiemogelijkheden. "Niemand weet nog hoe er goed aan online videoreclame verdiend kan worden."

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond